מיני מבחן דרכים: אאודי A3 החדשה - תענוג לחושים

אאודי A3 החדשה דומה להפליא לקודמתה, אך הביצועים נמרצים והמרווח הפנימי משופר

נתוני המכירות בשוק הרכב מגלים שפלח היוקרתיות-קומפקטיות, בטווח המחיר של 160-200 אלף שקל, הופך בהדרגה ללהיט מקומי, אבל ב.מ.וו, לקסוס וגם מרצדס, שנהנו ממכירות נאות, חייבות את הקרדיט על "גילוי" הפלח המקומי לאאודי A3, ששכבה עבורן על הגדר והוכיחה, עוד לפני שנים, שיש בישראל לקוחות שמוכנים לשלם מחירי פרימיום עבור מכוניות לא גדולות, שסמל מותג יוקרתי בחרטומן. גם היום, כשהפלח הפך אופנתי, אאודי היא עדיין שחקנית משמעותית והחל מהשנה יש באמתחתה גם דור חדש של ה-A3.

חיצונית אימצו מעצבי המכונית את הסיסמה "אל תתקן מה שלא מקולקל". המכונית גדולה יותר מה-A3 היוצאת וכמעט כל משטח בה עוצב מחדש, אך היא דומה להפליא למכונית היוצאת. החרטום טכני יותר ומציב במרכזו את פנסי ההיי-טק הצרים ואת נורות ה-LED המוכרות, החלק האחורי מעט יותר זקוף והעיצוב כולו מדבר בטונים שקטים, בוגרים ומצטנעים. חובבי ה-SHOW-OFF יצטרכו להוסיף עוד אי-אילו אלפי שקלים עבור הקיט הקוסמטי המכונה "S-LINE", כדי להפוך את המכונית הזאת למעודדת פעילות הורמונלית על המדרכה מול המועדון בשישי בלילה.

תא הנוסעים, כמו בכל אאודי, הוא תענוג לחושים. משטחים זורמים, התאמת צבעים הרמונית, איכות חומרים שמפתה את הנהג ללטף את המשטחים ואת ההגה בקצות האצבעות בכל רגע פנוי, מערכת קול איכותית. בקיצור, פרימיום. להבדיל מהמכונית היוצאת, ה-A3 החדשה לא מענישה יותר מדי את היושבים מאחור ומספקת לשני מבוגרים מרווח ראש וברכיים משופר. ההשתחלות לאחור עדיין לא פשוטה אבל זה גורלם של שחקני ספסל.

מכונית המבחן שלנו הגיע עם מנוע 1.8 ליטר טורבו, שמייצר הספק מכובד של 180 כ"ס ומשודך לתיבה כפולת מצמדים. תחת רגל כבדה, כאשר התיבה במצב הספורטיבי, מסוגלת המכונית להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות ולהגיע תיאורטית ל-232 קמ"ש. בעליות תלולות היא צוברת מהירות רצינית וגם עקיפות חירום מתבצעות בנחישות ובביטחון. כמו כל הגרמניות גם ל-A3 יש יכולת מרשימה לשייט בשלווה למרחקים ארוכים במהירויות שלא נציין אותן כאן מחמת עין הרע.

למרות הביצועים הנמרצים והגלגלים הנאים, זו לא ממש מכונית ספורטיבית. ההגה מעט מעורפל, העברות המשקל לא ממש חדות כתער ובסך הכול היא מרגישה דומה למדי לגולף החדשה, שעליה היא מבוססת. נראה, שאאודי שומרת את הכיול הספורטיבי לדגמים החזקים באמת, שמצוידים בהנעה כפולה.

בשורה התחתונה ה-A3 ממלאת היטב את ייעודה. יש לה סמל מותג, שיזכה להערכה בחוגים "הנכונים", יש לה תא נוסעים מפנק, היא זריזה ושימושית גם לגיחות עירוניות צפופות וגם לנסיעות מתישות ארוכות טווח ובמחיר של 182 אלף שקל היא מתומחרת היטב להתמודדות עם המתחרות. אבל הסיפור האמיתי של ה-A3 בארץ יחל כשתנחת כאן גרסת הסדאן החדשה בעוד מספר חודשים.