והוא לפני סיום

"בילי ג'ואל נפרד משיי", ערוץ 8 - ג'ואל נותן בסרט הופעה מרשימה

"בילי ג'ואל נפרד משיי", ה' 23:05, ערוץ 8

יש לי חברים שהפרוטה מצויה בכיסם והם נוהים אחר הופעות רוק באשר יהיו. מצד אחד, זו זכותם המלאה. מצד שני, קשה לי כבר לראות את עצמי מקפץ ומרקד לצלילים מעודכנים מדי עם אנשים צעירים מדי. מה נשאר לנו? מופעים של הדור הקודם: אריק קלפטון, לאונרד כהן, ברוס ספרינגסטין, אלטון ג'ון ואחרים. לרשימה הזאת אפשר להוסיף בהחלט את בילי ג'ואל שנותן בסרט הזה הופעה מרשימה לרגל הפרידה מאצטדיון שיי הוותיק, רגע לפני שעולים עליו הבולדוזרים. אין כמעט אמן גדול שלא הופיע באצטדיון הזה (אפילו הביטלס הספיקו!), אבל את אקורד הסיום שמרו לג'ואל. ג'ואל היה תמיד אחד החביבים עליי, עם מילים שמספרות סיפור ולחנים פשוטים שנכנסים ללב.

שייקספיר להמונים

"הסערה" ו"רומיאו בן-זונה", ו' מ-20:08, "יס 3" ו-MGM

הנה סיטואציה שמוכרת לרבים מאיתנו: שישי בערב, ארוחת השבת מתעכלת בכבדות והילדים יצאו לענייניהם. היד נשלחת אל השלט: אולי יש משהו מעניין בטלוויזיה? בכיף היית רואה עכשיו איזה סרט כדי לסגור את היום הזה, נכון? אז הנה שניים שלכאורה קיים אפילו חוט מקשר (אם כי דק מאוד) בין שניהם. נתחיל באופציה הרלוונטית עבור מי שמוכן להקריב למען סרט טוב את האולפן של דני קושמרו: הלן מירן היא המריל סטריפ של הקולנוע האנגלי, אמנם בסרט הראשון שלה משנות ה-60, היא מתרוצצת רוב הזמן על החוף בבגד ים, אבל אפילו את התפקיד ההוא היא הצליחה למלא בתוכן, שלא לדבר על אלה שבאו אחריו. כאן, ב"הסערה" (20:08 "יס 3"), אחד הסרטים המאוחרים שלה (2010) היא עושה יופי של תפקיד כמכשפה, דוכסית שעוסקת בכשפים ומשום כך מגורשת על-ידי הקהילה ומוגלית ביחד עם ביתה לאי שמאוכלס ביצורים מוזרים. האמינו או לא, אבל מי שאחראי לפנטזיה הזאת במקור הוא לא אחר מאשר וויליאם שייקספיר שזהו מחזהו האחרון.

הבטחתי חוט דקיק? ובכן, למי שלא מסוגל לוותר על אולפן שישי, הנה המלצה מאוחרת יותר שקשורה לשייקספיר אך ורק על-פי שמה - כל השאר שייך לגארי אולדמן המצויין וללנה אולין, לטעמי אחת הנשים המושכות בתולדות הקולנוע. הוא בלש משטרה ש"משלים הכנסה" כאשר הוא מסגיר עדי מדינה לידי המאפיה. היא רוצחת שכירה שבמקור מיועדת לחסל אותו, רק שאז העניינים מתחילים להסתבך כהוגן. הנה כי כן נפתר עבורכם ערב שבת.