פרולור במגעים ראשונים למסחור - ולא למכירת החברה

ביקשה חוות דעת על שווי מוצריה בעקבות פניות שקיבלה מחברות תרופות

חברת פיתוח התרופות פרולור נמצאת במגעים ראשוניים לבדיקת אפשרות של מסחור מוצריה. החברה קיבלה פניות מכמה חברות תרופות המעוניינות לבחון את המוצר, ולשם כך ביקשה חוות דעת מבית השקעות לגבי שווי המוצרים. כך נודע ל"גלובס".

כרגע אין מגעים למכירת החברה, ולא נעשו מול בנק השקעות מהלכים שתפקידם לבחון מכירה או לקדם עסקה כזו. פרולור נסחרה הבוקר לפי שווי של 318 מיליון דולר ה-AMEX (כ-1.2 מיליארד שקל בתל אביב), וכעת עולה 8.6%.

יחסים בין חברות תרופות גדולות לבין חברות ביוטק בשלב הפעילות של פרולור הם עניין שבשגרה. באוגוסט 2011 סיימה פרולור את שלב IIb של הניסויים הקליניים במוצר המוביל שלה - הורמון גדילה להזרקה אחת לשבוע במקום פעם ביום. כעת עליה להחליט אם היא יוצאת לניסוי שלב III לבדה - השקעה שיכולה להגיע לעשרות מיליוני דולרים - או נכנסת כבר כעת לעסקה למסחור המוצר. בעבר מסרה החברה, כי היא בוחנת את שתי האפשרויות ואת השלכותיהן. בכל מקרה, החברה מקווה להתחיל בניסוי שלב III בטווח של כמה חודשים.

לפרולור עוד כמה מוצרים לשווקים גדולים, שברובם מעורבת תרופה קיימת של חברת תרופות גדולה, אך בגרסה עמידה יותר בדם.

בעל המניות הגדול והמוכר בפרולור הוא יו"ר טבע, ד"ר פיליפ פרוסט. הוא משמש גם כיו"ר פרולור. בשנה האחרונה, השקטה, הוא הגדיל מעט את החזקתו, והיום הוא מחזיק 19% מהחברה. לאחרונה פורסם כי טבע בוחנת אפשרות לבצע עסקה סביב אחד המוצרים של פרולור או סביב הטכנולוגיה שלה. החברה סירבה אז להגיב לידיעה.