אילקס מנסה לרפא המניה באמצעות מיזוג עם מדטכניקה

המיזוג משקף לאילקס מחיר של 216% מעל השוק, ולמדטכניקה "רק" 137%

משווקות הציוד הרפואי, אילקס מדיקל והחברה הבת מדטכניקה, הודיעו אתמול על מתווה המיזוג המתוכנן ביניהן. אילקס מחזיקה 54% ממדטכניקה, מניות שאותן רכשה בתחילת 2011, לפי שווי חברה של 457 מיליון שקל למדטכניקה.

במסגרת המיזוג המתוכנן תהפוך מדטכניקה לחברה פרטית, באמצעות עסקת החלפת מניות שתתבצע לפי יחס המשקף למדטכניקה שווי של 397 מיליון שקל. שווי זה נמוך ב-13% מהמחיר שבו נרכשה מדטכניקה, אך גבוה ב-137% ממחירה בשוק. אילקס עצמה מוערכת לצורך המיזוג ב-493 מיליון שקל, פרמיה של 218% על מחיר השוק, שקרס מאז ביצוע הרכישה.

משה בן שאול, בעל השליטה באילקס, אשר מחזיק 70% מההון לפני המיזוג, ידולל ל-53% מההון. הערכות השווי לשתי החברות בוצעו על-ידי BDO, ואושרו על-ידי יועץ הוגנות מטעם כל אחת מהן: דוד בועז באילקס ויורם עדן במדטכניקה.

באילקס תולים את הירידה החדה בשווי שתי החברות מאז הרכישה בין היתר בירידה הכללית בסחירות ובשווי של חברות הנסחרות ברשימת היתר בבורסה בתל אביב. הסבר אחר עשויה לספק ההתכווצות במכירותיה של מדטכניקה וברווח התפעולי שלה. עוד לפני הרכישה איבדה מדטכניקה שני הסכמי הפצה משמעותיים - 3M ואולימפוס, ולאחר הרכישה איבדה הסכם נוסף - ווטרס.

מכירות אילקס עצמה המשיכו לגדול בהדרגה, כבעבר, אך הרווח שלה ירד, בין היתר בשל המינוף שנטלה על עצמה לצורך הרכישה (הלוואה של 205 מיליון שקל מבנקים) ומחיקות שבוצעו בגלל הירידה בשווי מדטכניקה.

כעת מקווה אילקס ליהנות מהסינרגיה בין שתי החברות. את שנת 2012 סיימה אילקס עם מכירות של 471 מיליון שקל והפסד של 22.3 מיליון שקל.