ביהמ"ש: יושלמו עבודות הבנייה בחופים גורדון ופרישמן בת"א

עם זאת, נקבע כי הציבור יוכל להביע את עמדתו בהרחבה לגבי המשך הפרויקט ■ עוד נקבע כי לאחר סיום העבודות, ייערך תסקיר סביבה לגבי הפרויקט כולו

יושלמו עבודות הבנייה בחופים גורדון ופרישמן בתל-אביב, אך הציבור יוכל להביע את עמדתו בהרחבה לגבי המשך הפרויקט. עוד נקבע כי לאחר סיום העבודות בפרישמן וגורדון, ייערך תסקיר סביבה לגבי הפרויקט כולו.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, מיכל אגמון-גונן, מחקה היום (א') את הבקשה להוציא צו מניעה זמני לעבודות בחוף תל-אביב שהגישו התנועה הירוקה ופעילים חברתיים נגד הוועדה המקומית תל-אביב וחברת אתרים.

השופטת קבעה כי לאור השלב המתקדם בו הן מצויות, יושלמו העבודות בקטע גורדון-פרישמן בשבועיים הקרובים.

לפי הסכמת הצדדים, נקבע עוד כי לאחר סיום העבודות בחלק זה של החוף ייערך תסקיר סביבה לגבי הפרויקט כולו, וכן יהיה הליך נוסף של שיתוף הציבור ומתן אפשרות לציבור להביע את דעתו באשר לצורך שבהמשך הפרויקט.

העבודות לאורך חוף הים של תל-אביב מתבצעות מזה מספר חודשים, ולדברי עיריית תל-אביב הן נועדו לפתח את רצועת החוף המרכזית של העיר, באופן שזו תאפשר למבקרים תנועה רגלית ושהייה נוחה בחוף על-ידי הנגשת הטיילת ורצועת החוף, הקמת יציעים שיאפשרו למבקרים לצפות בים וכן לרדת לחוף עצמו.

העבודות עוררו מחאה חברתית שתפסה תאוצה בפייסבוק. מי שהצטרף למחאה היה עזריה אלון בן ה-94, ממקימי החברה להגנת הטבע וחתן פרס ישראל.

לפני 10 ימים הגישו 15 תושבים ועמותת התנועה הירוקה לבית המשפט בקשה להוציא צו מניעה זמני לעבודות בחוף תל-אביב, בטענה כי הבנייה בחוף אינה חוקית, וכי התב"ע מאפשרת שיפוץ הטיילת ושיפוץ מבנים קיימים בלבד.

העותרים מלינים, בין היתר, על כך שעבודות הרחבת הטיילת בתל-אביב נוגסות מהחלק החולי של החוף ופוגעות בציבור ובבעלי חיים וצמחים.

את אתרים ייצגו עוה"ד חיים סאמט וניר סברוב ממשרד שניצר גוטליב סאמט.