ענקית התקשורת אנדמול תקים נציגות בישראל

‎את הנציגות המקומית של חברת ההפקה ההולנדית יוביל המפיק אלעד קופרמן

ענקית התקשורת הבינלאומית אנדמול נמצאת במגעים להקמת נציגות בישראל, שאותה יוביל המפיק אלעד קופרמן. חברת ההפקות של קופרמן מוחזקת במחציתה על-ידי ינון קרייז, שהיה נשיא אנדמול בעבר.

אם יבשיל המהלך, הוא יהיה הבעת אמון מרכזית בשוק התוכן הישראלי, לאחר שביריד הטלוויזיה מיפ, שנערך בשבוע שעבר בצרפת, נבחרה ישראל לאחת המדינות המסקרנות והחדשניות ביותר בתחום. עדיין לא ברור על-פי איזה מודל יוקם הסניף.

אנדמול היא חברת הפקה והפצה הולנדית בעלת דריסת רגל בחברות שונות בתחום ב-23 מדינות בעולם. בין הפורמטים המובילים שבבעלותה "האח הגדול", שאותו מפיק קופרמן בישראל, ו"מי רוצה להיות מיליונר?".

בשנים האחרונות העמיק חובה של החברה, לאור המשבר הכלכלי הגדול. ב-2011, לאחר שחובה העמיק אל למעלה מ-4 מיליארד דולר, החברה הכניסה משקיעים חדשים.

קופרמן הוא אחד המפיקים הבולטים בישראל. פרט להפקת הענק "האח הגדול", הפיק קופרמן תוכניות מצליחות כמו "רמזור" ו"חי בלה לה לנד", ובימים אלה הוא מפתח פורמט דוקו-ריאליטי שיעסוק בהתמודדות של אנשים מן השורה עם צליחת ריצת מרתון. התוכנית מיועדת לשידור במסגרת שידורי קשת.

לחברה של קופרמן קשר הדוק עם זכיינית ערוץ 2 קשת, ועיקר ההפקות של החברה מיועדות אליה. בחברה עוסקים בימים אלה בפיתוח תוכן מקורי, מה שמשך תחילה את קרייז להשקיע בה וככל הנראה גם מוביל את אנדמול, שאנשיה עובדים מול קופרמן באופן הדוק על "האח הגדול", להפוך אותו לנציג הישראלי.

את תגובתו של אלעד קופרמן לא ניתן היה להשיג.