קרן טנא מכרה רוב מניותיה באבן קיסר תמורת כ-170 מ' ד'

הקרן הובילה בסוף השבוע הצעת מכר ביצרנית משטחי הקוורץ ■ התשואה על השקעתה - פי 4

עוד אקזיט ענק לקרן טנא, המתמחה בחברות התעשייה הקיבוצית. בסוף השבוע הובילה טנא הצעת מכר מוצלחת של מניותיה בחברת אבן קיסר - יצרנית משטחי הקוורץ מקיבוץ שדות ים - הנסחרת בניו יורק תמורת 181 מיליון דולר.

טנא ומשקיעים נוספים שהחזיקו ב-23% ממניות החברה מכרו 21.3% מההון תמורת כ-170 מיליון דולר, והם צפויים למכור את יתרת החזקותיהם לחתמי הצעת המכר - ג'יי.פי. מורגן, ברקליס וקרדיט סוויס - במסגרת אופציה שניתנה להם ("גרין שו"). אם תמומש האופציה, ירכשו החתמים בימים הקרובים עוד 1.7% מההון של אבן קיסר תמורת 35 מיליון דולר נוספים. קיבוץ שדות ים מכר במסגרת הצעת המכר 1.3% מהמניות (תמורת כ-11 מיליון דולר), ונשאר עם 51% מהחברה.

אבן קיסר הונפקה לראשונה בנאסד"ק לפני שנה לפי מחיר מניה של 11 דולר (שווי של 380 מיליון דולר). ביום חמישי אחרי המסחר נמכרו המניות לפי מחיר של 23.25 דולר למניה - המשקף שווי יותר מכפול, של כ-800 מיליון דולר. מניית החברה הגיבה ביום שישי בירידה של 5%.

מבחינת קרן טנא, בניהולו של אריאל הלפרין, מדובר באקזיט ענק עם תשואה של כמעט פי 4 על השקעתה, שמחציתה בוצעה ישירות ומחציתה במסגרת חברה ייעודית בה שותפים גם לאומי-פרטנרס, אמיליה פיתוח של עודד פלר, מנורה-מבטחים והפניקס. לאומי פרטנרס רשמה רווח מצטבר של מעל 100 מיליון שקל על השקעה של 35 מיליון שקל.

אבן קיסר מייצרת ומשווקת משטחי קוורץ למגוון שימושים ויישומים. את 2012 סיימה החברה עם הכנסות של 297 מיליון דולר ורווח נקי של 40 מיליון דולר - שיפור לעומת 2011 הנובע מהתאוששות תחום הבנייה בארה"ב.