Pumpic: להעלות תמונות לענן ולשתף בקלות עם החברים

התמונות שמועלות לענן ושניתנות לגישה מכל מקום הן גרסה מוקטנת של התמונות המקוריות - כך שלא צריך להמתין להעלאה מלאה וארוכה של התמונות

קשה היום לצלוח אירוע אישי, זוגי, משפחתי או פומבי מבלי שאחד מהמשתתפים יתעד אותו במצלמה דיגיטלית או במצלמת הסמארטפון. אך כשמנסים להעביר את מאות ואלפי התמונות לחברים ולמשפחה, נתקלים בבעיה.

הדרך ההגיונית לעשות זאת אמורה להיות פייסבוק, אבל שם כל החברים יכולים לראות את התמונות, הגדרת הפרטיות לא נוחה, איכות התמונות נמוכה וזמן העלאת התמונות ארוך למדי.

שירותי אחסון דוגמת Picasa, Skydrive או Dropbox אמנם מאפשרים אחסון ושיתוף של תמונות, אבל גם הם ניחנים במהירות העלאה איטית, לצד שטח אחסון מוגבל מדי.

אל תוך הוואקום הזה נולדה חברה Pumpic, שהוקמה על-ידי חי טאוב ואיקו חסון. השירות שלהם מאפשר, לאחר הורדת תוכנה למחשב והתקנת אפליקציית אייפון (ובהמשך אנדרואיד, ווינדוס פון ומק), להעלות תמונות לענן ושיתוף בקלות עם החברים.

זה אמנם נשמע כמו כל שירות אחסון אבל ב-Pumpic חוסכים בזמן ובמקום. התמונות שמועלות לענן ושניתנות לגישה מכל מקום הן גרסה מוקטנת של התמונות המקוריות. טאוב וחסון מסבירים שגם תמונה באיכות נמוכה של 2-3 מגה פיקסל עדיין נראית טוב על-גבי המחשב, הסמארטפון או הטאבלט. כך, ניתן להעלות תמונות במהירות גבוהה יותר ולשתף בקלות חברים ומשפחה.

לדבריהם, מי שירצה את התמונות המקוריות, באיכות הגבוהה ביותר, יוכל לבחור להוריד אותן והמערכת תעלה אותן ממחשב המשתמש המקורי (במידה שהוא פועל או ברגע שיופעל מחדש) ומורידה אותן למחשב היעד.

שירותים אחרים מעלים את התמונות המקוריות מהרגע הראשון ולכן מאטים את כל תהליך ההעלאה ואת היכולת לשתף עם אחרים עשרות ומאות תמונות, שכל אחת שוקלת לא מעט מגה בייט. לאור העובדה שמדובר בתמונות מוקטנות, השירות של Pumpic מציע שטח אחסון ללא הגבלה.

- מה המודל הכלכלי? גיבוי של התמונות המקוריות בענן בתשלום, לצד שירות פרימיום עבור צלמים מקצועיים וצלמי אירועים.

- מה משמעות שם החברה? שילוב של המילים Pump ו-Picture, מלשון שאיבת תמונות מהענן.

Pumpic

שנת הקמה: 2011

מייסדים: חי טאוב ואיקו חסון

תחום פעילות: שירות אחסון תמונות

היקף גיוס: 700 אלף דולר

משקיעים: חממת thetime והמדען הראשי