דיווח: סמסונג תשלם 120 מיליון אירו ליובנטוס עבור חסות לאצטדיון החדש

ענקית האלקטרוניקה עשויה לשנות את שמו של מגרשה של אלופת איטליה ל"אצטדיון יובנטוס" ■ יובה סיימה את העונה הקודמת בהפסד של 48.6 מ' אירו

אחרי כמה שנים לא פשוטות בכלל מבחינה כלכלית, יובנטוס, אלופת איטליה אשתקד שנמצאת על-סף זכייה בתואר נוסף גם בעונה הנוכחית (2012/13), קרובה לחתום על הסכם שעשוי לשדרג משמעותית את מצבה הפיננסי.

בתקשורת באיטליה מדווחים כי יובה קרובה לסגור עם סמסונג על הסכם חסות שמית לאצטדיון החדש שלה בטורינו, שנפתח בעונה הקודמת. על-פי הפרסומים, תשלם ענקית האלקטרוניקה מקוריאה כ-120 מיליון אירו במשך חמש שנים, על מנת למתג את המגרש מחדש בשם "אצטדיון סמסונג".

חתימת הסכם כזה תעמיק את שיתוף הפעולה בין "הגברת הזקנה" לבין סמסונג, לאחר שבאוקטובר 2012 הפכה החברה ל"ספונסרית הטכנולוגייה" הרשמית של יובנטוס.

יובה סיימה את העונה הקודמת (2011/12) בהפסדים כבדים של 48.65 מיליון אירו. היא מנסה לאזן את ספריה, במיוחד על רקע העובדה שחוקי הפייננשל פייר-פליי של אופ"א כבר נכנסו לתוקף. במסגרת החוקים, מועדונים באירופה יכולים להפסיד ב-2011/12 ו-2012/13 סכום כולל של עד 45 מיליון אירו - אחרת הן מסתכנות בסקנציות מצידה של אופ"א.

עם זאת, חלק ניכר מההפסדים של יובה מיוחסים לאצטדיון החדש שלה, אותו היא בנתה בעלות של כ-120 מיליון אירו. תחת תקנות הפייננשל פייר-פליי, השקעה בתשתיות כגון אצטדיונים חדשים לא נכללת בתחשיבי הרווח/הפסד.

מניות יובנטוס נסחרות בבורסה של מילאנו לפי שווי שוק של כ-218 מיליון אירו. בעלי השליטה במועדון הם משפחת אניילי, מייסדת מותג הרכבים פיאט.

אגב, סמסונג משמשת כספונסרית הראשית של צ'לסי האנגלית (מפרסמת על קדמת חולצות המשחק של המועדון), בתמורה לסכום המוערך ב-18 מיליון ליש"ט בעונה.