היהודי העשיר בעולם: לארי אליסון; מארק צוקרברג במקום 16

מגזין "פורבס" פירסם את דירוג 165 היהודים העשירים בעולם ■ במקום הראשון: מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, עם 43 מיליארד דולר ■ שלדון אדלסון מדורג שלישי

היהודי העשיר ביותר בעולם הוא מנכ"ל חברת אורקל, לארי אליסון, אשר הונו מוערך ב-43 מיליארד דולר - כך עולה מדירוג 165 היהודים העשירים בעולם של המגזין "פורבס". הונו של אליסון צמח ב-7 מיליארד דולר מאז השנה שעברה.

במקום השני ברשימה נמצא ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, אשר מוערך ב-27 מיליארד דולר. בלומברג עשיר ב-5 מיליארד דולר ממה שהיה לפני שנה הודות לביצועיה של בלומברג LP, חברת הנתונים הפיננסיים שייסד ב-1982. בבעלות בלומברג לפחות 10 בתים במנהטן, בווסטצ'סטר קאונטי, בברמודה, בווייל ובהמפטונס.

המיליארדר שלדון אדלסון מגיע רק למקום השלישי. הונו של אדלסון, שעשה את הונו בעסקי ההימורים, מוערך על-ידי "פורבס" בסכום של 26.5 מיליארד דולר, לאחר שמניותיו בחברת הקזינו סנדס עלו ב-20% מאז הקיץ שעבר.

הונו של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, הידלדל ביחס לשנה שעברה בשל הנפקת המניות הלא מוצלחת של החברה בוול סטריט, והוא מדורג במקום ה-16 בלבד. ועדיין, נער הפלא מעמק הסיליקון שווה 13.3 מיליארד דולר.

צוקרברג, 29, אינו המיליארדר היהודי הצעיר ביותר. דסטין מוסקוביץ, חברו לשעבר ואחד משותפיו להקמת פייסבוק, צעיר ממנו ב-8 ימים. הונו של מוסקוביץ, העובד היום בקרן התרומות של ביל גייטס ו-וורן באפט, מוערך ב-3.8 מיליארד דולר.

הישראלי העשיר ביותר בעולם, עידן עופר, מופיע במקום ה-29 ברשימה. הונו של עופר, אשר באחרונה דווח כי הוא בדרכו לעזוב את ישראל לטובת לונדון, מוערך ב-6.5 מיליארד דולר.

בין הישראלים האחרים אפשר למצוא את שרי אריסון, שהונה צמח ל-4.2 מיליארד דולר; וסטף ורטהיימר ומשפחתו, שהונם גדל ב-200 מיליון דולר ל-4.4 מיליארד דולר.

"פורבס" מדווחים גם על מי שהונם הצטמק: הונו של בני שטיינמץ הצטמק השנה ב-1.8 מיליארד דולר והגיע ל-4.1 מיליארד דולר, לעומת 5.9 מיליארד דולר בשנה שעברה. הונו של היהלומן ואיש הנדל"ן לב לבייב הצטמק השנה ב-200 מיליון דולר ל-1.5 מיליארד דולר. הונו של גיל שויד פחת ב-250 מיליון דולר ל-1.65 מיליארד דולר, ואילו הונו של מריוס נכט פחת ב־200 מיליון דולר והגיע למיליארד דולר.

מתוך 1,426 מיליארדרים החיים כיום בעולם, 165 הם יהודים, והונם המשותף מסתכם ב-812 מיליארד דולר. מדובר בגידול משמעותי לעומת השנה שעברה.

לדירוג המלא - 165 היהודים העשירים ביותר בעולם - לחצו כאן