השופט לתובעת של המשטרה: "אני רואה שאת מוצאת ז' מהר"

שופט ביהמ"ש לתעבורה שלמה אטינגר-נחשון: "האות ז' זה לגיטימי, ונמאס לי שאנשים לא אומרים את המילה 'גומרים'" ■ התובעת פרצה בבכי ועזבה את האולם

"אני רואה שאת מוצאת ז' מהר" - זו ההערה ששיגר לכאורה שופט בית המשפט לתעבורה שלמה אטינגר-נחשון לעבר תובעת של המשטרה, במהלך דיון בבית המשפט בפתח-תקווה בשבוע שעבר. השופט שחרר את ההערה לעבר התובעת לאחר שזו חיפשה ומצאה תיק של נאשם ששם משפחתו מתחיל באות זו.

התקרית נחשפה אתמול (ד') בערוץ 10, והבוקר (ה') דווח ב"ידיעות אחרונות" כי השופט סבור כי אין בהערה זו כל פגם, וכי בסך-הכול מדובר באות מהא'-ב'.

התובעת המשטרתית לא סברה כי מדובר בהערה לגיטימית, היא החווירה והשפילה מבטה בבושה. בתגובה, השופט אמר לה כי הוא אינו מבין מה הבעיה, וכי "כולם עושים עניין מהאות ז' - מי שעושה עניין הוא לא בסדר".

התקרית התחרשה לעיני כ-15 אנשים שהיו באולם הדיונים, ולפי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", אחד מהם טען כי כשניגשה התובעת לשופט הוא אמר לה בקול "תפסיקי לאיים עליי. האות ז' זה לגיטימי, כמו 'כלי זין', ונמאס לי שאנשים לא אומרים את המילה 'גומרים'".

אותו עד ראייה טען גם כי התובעת חזרה למקומה ולאחר כשתי דקות פרצה בבכי ועזבה את האולם. התובעת התלוננה נגד השופט בפני הממונים עליה, ולפי דיווח בערוץ 10 אתמול, השופט זומן לבירור על-ידי נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, שיעדכן בעניין גם את שרת המשפטים ציפי לבני.

השופט אטינגר-נחשון מסר בתגובה באמצעות דוברות בית המשפט, כי "כיוונתי בדבריי לאות השביעית בא'-ב'. מתן משמעות אחרת לדברים חוטא לכוונתי ויוצר עיוות שאינו ראוי לדבריי. אם דבריי הובנו באופן שונה, יש להצטער על כך".