בדיקת "גלובס": רעיונות מקוריים לטיולי בר-מצווה בחו"ל

משפחות רבות בוחרות בשנים האחרונות להמיר את מסיבת בר/בת המצווש מנקרת העיניים בגן או באולם אירועים, בטיול בחו"ל עם חתן/כלת המצוות ■ לונה פארק פופולרי, משחק של ריאל מדריד, הופעה חיה של ג'סטין ביבר או ספארי ביבשת השחורה

לונה פארקים באירופה

הסיבה שבגינה משפחות בוחרות לצאת לטיול בר/בת מצווה קלאסי המשלב מספר מדינות באירופה היא הלונה פארקים המפורסמים והמבוקשים \דיסנילנד פריז (צרפת), גארדה לנד (איטליה), פארק אירופה (גרמניה) ואפטלינג (הולנד), שכל אחד מהם הוא מושא חלומו של כל ילד, ואולי גם של חלק מההורים חובבי הז'אנר. קרבתן של המדינות אחת לשנייה מאפשרת לפקוד מספר מדינות ולדגום קצת מכל אחת מהן.

ואם כאב הראש המתלווה לתכנון ולביצוע הטיול האמור מרתיע אתכם, יש לא מעט סוכנויות נסיעות המוציאות טיולי בר/בת מצווה מאורגנים לאירופה (וליעדים אחרים) יחד עם משפחות אחרות בני אותו גיל, הכוללים כמובן כניסה ללונה פארקים הפופולאריים.

"ההורים של היום מוכנים להשקיע בטיול בר/בת מצווה, ואכן בשנים האחרונות אנחנו רואים ביקוש הולך וגובר לטיולי בר/בת מצווה מאורגנים, בעיקר לאירופה הכוללים ביקורים בלונה פארקים", אומר דורי שושן, סמנכ"ל השיווק של קבוצת ישראייר, המוציאה מגוון טיולים כאלה באמצעות "נתור" מקבוצת ישראייר.

מחירים: טיול מאורגן (9 לילות): ילד- 1,404 דולר; מבוגר- 1,824 דולר כולל טיסות, לינות וכניסות ללונה פארקים בצרפת, בלגיה והולנד.

לנוסעים עצמאית: דמי כניסה לפארק אירופה בגרמניה - 39 אירו מגיל 11 (34 אירו עד גיל 11) וכניסה חינם לילד החוגג יום הולדת באותו יום; דמי כניסה לפארק אפטלינג בהולנד - 32 אירו מגיל 4

יורודיסני / צילום: רויטרס
 יורודיסני / צילום: רויטרס

ספארי באפריקה

טורפים כמו אריות, נמרים וברדלסים לצד נטרפים כמו זברות ואנטילופות - הם רק חלק קטן מרשימה ארוכה של בעלי חיים הנודדים בסוואנות ובשמורות הטבע של קניה וטנזניה, שתי מדינות המהוות מוקד משיכה לילדי בר/בת מצווה ובני משפחותיהם, חובבי הרפתקאות. לדברי שלמה כרמל, הבעלים של חברת "עולם אחר" המתמחה בטיולי ספארי לאפריקה, בשנה האחרונה חל זינוק אדיר במספר טיולי הספארי המאורגנים לאפריקה שהטריגר שלהם הוא חגיגת בר/בת מצווה.

"טיולי ספארי לבר/בת מצווה לקניה תמיד היו, אבל בשנים האחרונות הם רשמו תאוצה בגלל הטרנדיות שבדבר, וזאת על אף שהמחירים מתייקרים כל הזמן". עוד לדבריו, מדובר בטיול שהוא בגדר אוניברסיטה של החיים הודות למפגשים עם אוכלוסייה ענייה ובני שבטים פרימיטיביים והשהייה במחיצתם והיחשפות למסורות אחרות, וכן עם פילים יתומים בבית מכסה המאפשר לילדים לאמץ פיל יתום תמורת 50 דולר לשנה ולקבל דיווח שוטף על מצבו.

ספארי בטנזניה/ צלם:דודו אדרי
 ספארי בטנזניה/ צלם:דודו אדרי

בענף מציינים כי בהתאם לנדידת בעלי החיים בשמורות, טנזניה אטרקטיבית יותר לחוגגים בר/בת מצווה בין החודשים דצמבר-יוני ואילו קניה אטרקטיבית לחוגגים בין החודשים יולי-ספטמבר.

מחירים: טיול ספארי בטנזניה (9 ימים): כ-3,500 למבוגר דולר; 2,895 דולר לילד עד גיל 13 בחדר עם הוריו; וכ-3,200 דולר לילד עד גיל 13 עם הורה אחד.כולל טיסות, לינות וטיסה בת מעל שמורת הסרנגטי.

טיול ספארי מאורגן בקניה (10 ימים): כ-4,500 דולר למבוגר; כ-4,000 דולר לילד עד גיל 13 עם הוריו; כ-4,200 דולר לילד עד גיל 13 בחדר עם הורה אחד

תאילנד וסין

סגנון אחר ומבוקש לא פחות בשנים האחרונות, הוא טיול בר/בת מצווה ליעד פחות שגרתי ומרוחק יותר מאירופה הקלאסית: המזרח הרחוק, ובעיקר תאילנד וסין. "מדובר בשתי מדינות עשירות בתרבות ובמנהגים שונים ולא מוכרים כשכל אחת מהן מציעה מופעים ואטרקציות הייחודיות רק לה כמו למשל הצגות תיאטרון בבייג'ין ומופעי פילים וכמובן גם לונה פארקים כמו סיאם בבנגקוק או מתחם פנטסי בפוקט הכולל מופעים ומתקנים, כך שהילדים והוריהם יכולים להרוויח מכל העולמות", אומרת אביטל ישראל מאתר למטייל.

עפר כהן, סמנכ"ל השיווק של חברת "מגה תיירות" המוציאה טיולי בר/בת מצווה מאורגנים לתאילנד מוסיף: "כמי שמצוי בענף למעלה מעשרים שנה, אני יכול לומר שב-6 השנים האחרונות, תאילנד, יותר מכל מדינה אחרת במזרח הרחוק, תופסת תאוצה אדירה כיעד לטיולי בר/ת מצווה, בין היתר, הודות להפיכתה מיעד השמור לתרמילאים ליעד נגיש, גם מבחינת המחיר והאוכל אך בעיקר הודות לתרבות השונה, לאוצרות הטבע, למגוון בעלי החיים ולאטרקציות נוספות המושכות אליהן תיירים". עוד לדבריו, החברה מציעה טיול "בר/בת מצווה" בן שבועיים בתאילנד הכולל עצירות בבנגקוק, צ'אנג מאי, פוקט ועוד וכן ביקור בגני שעשועים פופולאריים כמו "עולם החלומות" ובחוות פרפרים ונחשים ואטרקציות כמו אומגה ביערות גשם.

תאילנד / צלם: רויטרס
 תאילנד / צלם: רויטרס

מחירים: טיול מאורגן לתאילנד (יציאה ב-9 ביולי ל-13 לילות): 2,760 דולר למבוגר; 2,504 דולר לילד עד גיל 12 ו-2,600 לילד מגיל 13.

המחיר כולל טיסות (טיסות המשך עם אוזבקיסטן איירליינס), לינות על בסיס חצי פנסיון וכניסות לכל האתרים.

משחק כדורגל

עבור אבות ובנים רבים, טיול בר מצווה בספרד הוא רק תירוץ לדבר האמיתי: צפייה משותפת במשחק כדורגל של קבוצת הכדורגל הנערצת ברצלונה או ריאל מדריד.

"מדובר בחוויה אדירה שמושכת אליה מדי שנה מאות אם לא אלפי חתני בר מצווה ואבותיהם הרואים בכך מתנת בר המצווה האולטימטיבית", אומר עידו ווג, מנהל השיווק של איסתא ספורט. לדבריו, אין תחליף למסי, שהפך לאייקון תרבות, בגודל טבעי בועט לשער באצטדיון של 100 אלף צופים. "זה חלומו של כל גבר, מבוגר וילד".

לדבריו, גם לונדון היא יעד פופולרי, עבור מי שמחפש משחקים של צ'לסי, ארסנל וטוטנהאם: "נוסעים גם לצפות במשחקי אן-בי-איי, אבל פחות כטיול ייעודי לבר מצווה".

איך קרה שמשחקי כדורגל הפכו לכה פופולריים? "חלק מהסיבה היא שרוב הישראלים כבר ביקרו ביעדים האלה, והפעם הם רוצים להוסיף ערך מוסף לכל יעד, לבקר שם שוב בתוספת משחק כדורגל.

כשמדובר בסופר קלאסיקו, מדובר אפילו בתוספת של 1,000 אירו. כשמדובר במשחק רגיל - מדובר בתוספת של כ-100 אירו לאדם".

לדבריו, יש גם ענין של לחץ חברתי: "ילדים מדברים על זה בבית הספר, הם מספרים על זה לחברים וזה מגדיל את הביקוש. זה פשוט נעשה הרבה יותר זול מפעם".

מחירים: משחק כדורגל: 1,800 דולר למבוגר ולילד לחבילה הכוללת טיסת אל על הלוך ושוב, 3 לילות (2 במדריד ולילה בברצלונה) במלונות 4 כוכבים וכרטיס כניסה למשחקי חצי גמר ליגת האלופות ב-30 באפריל (ריאל מדריד נגד דורטמונד במדריד) וב-1 במאי (ברצלונה נגד ביירון מינכן בברצלונה)

כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי, ריאל מדריד, ברצלונה / צלם: רויטרס
 כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי, ריאל מדריד, ברצלונה / צלם: רויטרס

הופעה חיה

בנות המצווה, לעומת זאת, מעדיפות, כך לדברי ווג המשמש גם כמנהל השיווק של איסתא מיוזיק, לחגוג עם האימא בהופעה חיה, למשל של אליל הנערות ג'סטין ביבר או של זמר לוהט ועכשווי אחר בבירה אירופאית, על פי רוב ברלין או לונדון, שהרי אין תחליף להופעה חיה, ולא משנה איזו מערכת סטריאו יש בבית.

"זה טרנד מטורף שתפס תאוצה בשנה האחרונה וגורם ליותר ויותר בנות מצווה לגרור איתן את אימא ולראות במציאות את מושא ההערצה שלהן".

לדבריו, מדובר במאות ואלפי פניות, למשל לגבי סיבוב ההופעות של וואן דיירקשן שמתקיים בחודשים האחרונים ברחבי העולם: "יש לנו עכשיו חבילה למדריד לוואן דיירקשן בסוף מאי, ו-150 הזמנות כבר קיימות, ועוד רבים רבים שמתעניינים".

לדבריו, ביונסה מאוד פופולרית, ויש גם מי שמתעניינים בבון ג'ובי. באופן כללי, הופעות פחות פופולריות אצל בנים לטיולי בר מצווה.

ומה לגבי המחירים? "כשמדובר בברלין, זה מייקר את המופע בכמה עשרות אירו. בלונדון - קצת יותר.

צריך גם לבחור בין כרטיסים בעמידה לכרטיסים בישיבה.

אפשר כמובן גם לקחת כרטיסי VIP, ואז מדובר במאות אירו, בדיוק כמו בארץ".

ביונסה / צילום: רויטרס
 ביונסה / צילום: רויטרס

מחירים: הופעה חיה: 750 אירו למבוגר ולילד לחבילה (טיסת אל על, 3 לילות במדריד במלון 4 כוכבים וכרטיס להופעה של להקת "וון דיירקשיין" בסוף מאי. הופעה (ללא חבילה) - מ-120 אירו לכרטיס; חבילה דומה להופעה של ביונסה ברלין תעלה מחיר דומה (כרטיס בלבד - מ-200 אירו); חבילה להופעה של ריהאנה בלונדון ביוני - 700 ליש"ט