תביעה: על בעלי השליטה בחבס להחזיר 42 מיליון שקל לחברה

התובע, יפתח אבן-עזרא, טוען כי הדירקטורים בחבס גרמו לנזק של כ-67 מיליון שקל, וכי יש להם אחריות לכך, ולכן הם צריכים לשאת בעלות של הנזק

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום (ה') תביעה כנגד בעלי השליטה והדירקטורים בחברת חבס השקעות, הנמצאת בקריסה.

התובע, יפתח אבן-עזרא (באמצעות עורכי הדין אופיר נאור, רנן גרשט ועדי גרנות), טוען כי בעלי השליטה בחברה משכו שלא כדין דיבידנדים בהיקף של כ-42 מיליון שקל בשנים 2011-2012, "חרף היותן של חלוקות אלה אסורות כהגדרתן בחוק החברות".

עוד טוען אבן-עזרא כי הדירקטורים בחבס גרמו לנזק של כ-67 מיליון שקל, וכי יש להם אחריות לכך, ולכן הם צריכים לשאת בעלות של הנזק (עד לכ-67 מיליון שקל ולא יותר מכך).

לטענת התביעה, "חלוקות אלה הטיבו את את מצבם של בעלי השליטה בחברה על חשבון החברה, ובכל כך גם על חשבון נושיה".

התביעה מתבססת על חוות-דעתו של ד"ר זיו רייך, דיקן במכללת נתניה ומומחה בחשבונאות.

באמצע החודש הקודם טען הרצל חבס, בעל השליטה בחבס השקעות, בפני מחזיקי האג"ח כי "נעשה הכול כדי להחזיר לכם את כל הכסף", ועם זאת הבהיר כי אין בכוונתו להביא כסף מהבית לטובת הסדר חוב בחברה. "אם הייתה לי אפשרות להעביר כסף לחברה, הייתי עושה זאת, אבל אין לי כסף לממן את החברה", אמר.

מבדיקת "גלובס" עלה כי משפחת חבס משכה לא מעט כסף מקופת החברה הציבורית שבשליטתה - כ-50 מיליון שקל ב-7 השנים האחרונות. עלויות השכר שקיבל הרצל חבס בשנים 2005-2011 מגיעות לכ-23 מיליון שקל (כשליש מסכום זה במשותף עם בני משפחתו), כשבנוסף קיבלו בני המשפחה דיבידנדים של כ-27 מיליון שקל בשנים 2011-2012, מחציתם חלקו של הרצל חבס.