פרשת הולילנד: האם הפרקליטות תמחוק את האישומים נגד אולמרט?

הפרקליטות תכריע אם למחוק את האישומים נגד אולמרט בעקבות מותו של עד המדינה שמואל דכנר ■ עו"ד למברגר: "אם יש סיכוי להרשעה למרות מותו של העד, נמשיך את התיק. אם נגיע למסקנה שהסיכוי לא סביר, לא נמשיך במשפט"

פרקליטות המדינה תחליט בשבוע הבא אם למחוק את האישומים נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת הולילנד, בעקבות מותו של עד המדינה שמואל דכנר לפני כחודש וחצי - כך אישר אמש (ה') המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שוקי למברגר, במהלך כנס מחוזות לשכת עורכי הדין המתקיים באילת.

זאת, בעקבות פנייתם של סנגוריו של אולמרט לפרקליטות לאחר מותו של דכנר, בבקשה שזו תחזור בה מהאישום נגד אולמרט, מאחר שלטענתם לאחר מותו של דכנר שוב אין בידי התביעה סיכוי סביר להרשעת אולמרט בעבירת לקיחת שוחד.

כשנשאל למברגר האם יש זכות קיום לתיק הולילנד, השיב כי "אנחנו צריכים לבדוק בכל שלב של ההליך המשפטי אם יש סיכוי סביר להרשעה. היום מונחת לפנינו בקשה של חלק מהסנגורים לסגור את התיק נגד אותם נאשמים. אנחנו בוחנים את הדברים האלה. המבחן יהיה פשוט להכרעה: אם יש סיכוי להרשעה למרות מותו של העדף נמשיך את התיק. אם נגיע למסקנה שהסיכוי לא סביר, לא נמשיך במשפט. זה מה שבוחנים".

למברגר ציין כי ההחלטה תתקבל בימים הקרובים. מלבד אולמרט, פנו לפרקליטות גם סנגוריו של איש העסקים דני דנקנר בבקשה דומה, וגם בעניין זה צפויה להתקבל החלטה.