רני רהב: "העליהום בפייסבוק נגד הטייקונים מפחיד"

רהב בגלי צה"ל: "בואו נרגיע" ■ תקף בחריפות את שלי יחימוביץ': "כל היום היא רק יושבת וצורחת. על מי? על אנשים שמנסים לבנות פה כלכלה. נראה אותך נכנסת לממשלה ומטפלת בגירעון העצום שיש פה במדינה בגלל אנשים כמוך"

איש יחסי הציבור רני רהב מזהיר מה"עליהום" הציבורי נגד הטייקונים, אנשי העסקים והמנהלים - ומשווה בין ישראל למצרים המתפוררת.

פייסבוק גרם לאנדרלמוסיה במצרים עד היום הזה", אמר היום (א') רהב בראיון ליעל דן בגלי צה"ל. "ה'עליהום' שקורה באינטרנט, בפייסבוק - לפעמים הוא מוצדק, אבל צריך קצת להרגיע או שנגיע לאנדרלמוסיה".

דבריו של רהב נאמרו על רקע פרשת מחיקת החוב של בנק לאומי לנוחי דנקנר, לאחר שלאומי חזר בו מהסדר החוב בעקבות הזעם הציבורי בפייסבוק. הוא טען כי יש זכות לכל אזרח להביע את מורת-רוחו ותסכולו, אך קרא להנמיך את גובה הלהבות.

"אני קשוב לעם שאני יושב בו. בגיל 14 כבר התנדבתי בבית-הספר למפגרים ברמת-גן", הוסיף רהב. "כל אדם קשוב לאינטרנט ולפייסבוק ולטוויטר - כל אדם מראש ממשלה דרך אלוף בצה"ל ועד סתם אזרח רגיל.

"ה'עליהום' הזה מפחיד. גרמנו להרבה אנשים לפחד ולחלקם לרצות לעזוב את הארץ. פחד זה דבר לא טוב. מצד שני, אזרח שמרגיש תרעומת חייב להביע אותה, והפייסבוק זו דרך אחת להביע את התרעומת. העם כועס, ובצדק, כי לא יעלה על הדעת שיעלו מסים על ציבור שעובד קשה, ואנשים צועקים על הטייקונים... אבל מה הקשר שלהם לזה?"

רהב חזר שוב על ההשוואה מול מצרים ואמר: "בואו נראה מה קורה בקהיר - שלטון לא יכול לנהל את עצמו בגלל הזעם של המיליונים, ועוד מעט מצרים מתפרקת. אז בואו נרגיע גם פה".

רהב תקף בחריפות את יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', והצדיק את דבריו של אלפרד אקירוב אתמול בערוץ 2, שטען כי היא מסיתה נגד הבנקים: "שלי יחימוביץ' היא חברת כנסת שהציבור אמר לה שהיא לא תרכיב ממשלה ותקבל בסך-הכול 15 מנדטים; היא סירבה לבקשתו של ראש הממשלה להיכנס לממשלה ולהשפיע.

"גם לסרב וגם להטיף מוסר לעם הזה ולא לעשות שום דבר, אלא כל היום לשבת ולצרוח על כל דבר - זה מוגזם. אקירוב צדק. על מי היא צורחת? על אנשים שבזיעת אפם מנסים כל יום להקים פה תעשייה וכלכלה. היא צורחת על כולם. הגיע הזמן להתחיל לעבוד ולא רק לתת ביקורת על כולם. גברת יחימוביץ', תיכנסי לממשלה, תפשילי שרוולים, ונראה אותך מתמודדת עם הגירעון העצום שיש פה במדינה בגלל אנשים כמוך".