אבי פישר, השותף של דנקנר, בעסקת בעלי עניין עם סלקום

"אביב שיגור", שנרכשה אשתקד על-ידי אוריין, קיבלה מסלקום 39 מיליון שקל במשך 3 שנים עבור שירותי הבלדרות שלה

עסקאות בעלי עניין הן דבר שבשגרה בשוק ההון הישראלי. חברה ציבורית קונה נכס מבעל השליטה שלה, דירקטור בחברה ציבורית דואג כי זו תהפוך ללקוחה של חברה פרטית בבעלותו וכך הלאה.

בקבוצת אי.די.בי, מתוקף גודלה ומורכבותה, נעשו לא מעט עסקאות בעלי עניין, והנה אחת שלא נחשפה עד כה, וקשורה לאחד ממקבלי השכר הבכירים בקבוצה - אבי פישר.

מדוחות אי.די.בי אחזקות לשנה שחלפה עולה כי סלקום, זכיינית הסלולר הגדולה בישראל, ואחת מחברות-הבת של הקבוצה, "קיבלה שירותי שליחות של העברת חבילות מתאגיד שהוחזק עד נובמבר 2012 בשיעור של 33% על ידי חברה בשליטת אבי פישר ורעייתו", דברי הדוח.

תמורת שירותי בלדרות אלו, שילמה סלקום לאותה חברה 39 מיליון שקל במשך שלוש שנים, וכך נהפכה למעשה לאחד הלקוחות הגדולים שלה (ראו טבלה). פישר, נזכיר, פרש ביולי שעבר מתפקידו כדירקטור באי.די.בי פיתוח, ובאוקטובר אשתקד פרש מתפקידו כמשנה למנכ"ל אי.די.בי אחזקות, דהיינו דנקנר.

ובאיזו חברה מדובר? ובכן, מבדיקת "גלובס" עולה כי מדובר בחברת "אביב שיגור" שנרכשה אשתקד על ידי אוריין תמורת 13.5 מיליון שקל. אביב שיגור הייתה בבעלות פישר, אליעזר פישמן וקרן סקיי. כזכור, אוריין, חברת השילוח של חן למדן, רכשה את אביב שיגור, שנוסדה לפני 55 שנה, כחלק מאסטרטגיית הרחבת עסקיה על ידי רכישות של חברות קטנות. אביב שיגור, שמספקת שירותי דואר ובלדרות פנים ארצית, מעסיקה 290 עובדים, ומערך ההפצה שלה נתמך על ידי 200 כלי רכב מסחריים. לפי הודעות אוריין, אביב שיגור סיימה את המחצית הראשונה של 2012 עם הכנסות של 38.5 מיליון שקל והפסד נקי אחרי מס של 2.5 מיליון שקל. גם בשנים קודמות לא הייתה החברה רווחית (הפסד נקי של מיליון שקל ב-2011, ושל 786 אלף שקל ב-2010) - נתון שיכול להסביר איך צברה גירעון בהון של 20.6 מיליון שקל.

אוריין, מטבע הדברים, מתכננת לשפר את ביצועיה של אביב שיגור, בין היתר על ידי מהלכי התייעלות כגון: איחוד משרדיה עם אלו של אביב שיגור ושיפור צי כלי הרכב של החברה.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"

אביב שיגור
 אביב שיגור