מישורים רכשה קרקע למסחר ומגורים בקנדה ב-20 מיליון דולר קנדי

סקייליין (מוחזקת בכ-56.6%) השלימה רכישת 50% מהשטחים המסחריים באתר הנופש היוקרתי בלו מאונטיין הממוקם מצפון לטורונטו ■ עם השלמת העסקה מבססת סקייליין את השליטה והדומיננטיות במחוז אונטריו ובארבע הערים הגדולות מצפון לטורונטו

חברת מישורים דיווחה היום לבורסה, כי סקייליין (מוחזקת בכ-56.6%) השלימה רכישת 50% מהשטחים המסחריים באתר הנופש היוקרתי בלו מאונטיין הממוקם מצפון לטורונטו, תמורת 20 מיליון דולר קנדי. עם השלמת העסקה מבססת סקייליין את השליטה והדומיננטיות במחוז אונטריו ובארבע הערים הגדולות מצפון לטורונטו.

גיל בלוטרייך, נשיא מישורים: "אנו ממשיכים במימוש תוכניות החברה לרכישת נכסים מניבים בעלי פוטנציאל משמעותי להצפת ערך. עסקת בלו-מאונטיין הינה עסקה נוספת בה אנחנו קונים במחיר הזדמנותי נכס יוקרתי ממותג עם תזרים שוטף ובמקביל נהנים מקבלת חטיבות קרקע ומגרשים מפותחים בחינם בהם טמון פוטנציאל השבחה גדול מאד. בדומה לעסקאות שביצענו בעבר, ועל אף שהסיכון בעסקה נמוך, בכוונתנו למכור קרקעות בבלו מאונטיין, מוקדם ככל האפשר, במטרה להחזיר את ההון העצמי. בנוסף, במטרה להפחית סיכון ולשפר את התשואה על ההון העצמי, הכנסנו לעיסקה שותף שמימן לסקייליין 50% מהון העצמי בעיסקה".

עוד הוסיף: "השלמת רכישת השטחים בבלו מאונטיין ממצבת את סקייליין כחברה הדומיננטית והמובילה בפיתוח שכונות מגורים בסביבה מלונאית באונטריו. אנו מחזיקים מעל ל-7000 מגרשים מאושרים לבנייה בסמוך לערים המרכזיות מצפון לטורונטו: האנטסוויל, מידלנד, בארי וקולינווד. באתרים של סקייליין ישנן קרקעות הזמינות לשיווק ומכירה מיידית ובשנים הקרובות בכוונתנו למכור קרקעות תוך הצפת ערך משמעותית".

במסגרת עסקת בלו-מאונטיין, תרכוש סקייליין, שטחים מסחריים המניבים כ-1.5 מיליון דולר דמי שכירות בשנה וכן כ-1,200 מגרשים אשר ברובם מפותחים לבנייה, בהיקף כולל של כ-660 דונמים, בגינן קיימות זכויות בניה המאפשרות הקמה של כ-800 דירות וכ-400 בתים פרטיים לאורך מיגרש הגולף הקיים.

הרכישה בוצעה על ידי חברה ייעודית בה מחזיקה סקייליין 60% והיתרה מוחזקת על ידי שותף. לצורך מימון העסקה הועמדה לחברה הייעודית הלוואה מגוף בנקאי קנדי בהיקף של 15 מיליון דולר קנדי הנושאת ריבית שנתית של כ-6.75%.

את יתרת התמורה ממנה הרוכשת באמצעות הלוואת בעלים שהעמידו לה בעלי המניות בה, על פי חלקם, כאשר סך של כ-1.6 מיליון דולר קנדי מחלקה של סקייליין בהלוואת הבעלים האמורה ניתן לה כהלוואה על ידי השותף.