עיסקה לאספן בהולנד: רוכשת מרכז לוגיסטי בכ-78.3 מ' ש'

לצורך הרכישה, מנהלת אספן גרופ מו"מ עם מוסד בנקאי בהולנד לקבלת מימון של 58.3 מיליון שקל (כ-12.3 מיליון אירו), כאשר היתרה תמומן ממשאביה העצמיים של החברה

לאחר שדיווחה בחצי השנה האחרונה על 4 עיסקאות למימוש בהיקף של כ-220 מיליון שקל, ושצפויים להניב לחברה תזרים מזומנים פנוי של כ- 114 מיליון שקל, מדווחת חברת הנדל"ן אספן גרופ , המנוהלת ע"י אילן גיפמן, על רכישה ראשונה בשנת 2013.

החברה מדווחת היום, כי חברת בת בבעלות מלאה מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת מרכז לוגיסטי בעיר הופדורפ (Hoofddorp) שבהולנד בתמורה לכ-78.3 מיליון שקל (כ-16.5 מיליון אירו).

הנכס הנרכש הינו מרכז לוגיסטי המושכר לחברת פוקר Fokker Services B.V., שהינה ספקית שירותים וחלקים לתעשיית החלל והתעופה, לתקופה של 14 שנים, עם 3 אופציות להארכה בנות 5 שנים כל אחת. דמי השכירות השנתיים מסתכמים לסך של כ-7.1 מיליון שקל (כ-1.5 מיליון אירו) ומשקפים תשואה ברוטו של כ-9% על מחיר הרכישה. יצויין, כי דמי השכירות צמודים מדי שנה למדד המחירים ההולנדי עד לתיקרה הקבועה בהסכם השכירות.

לצורך הרכישה, מנהלת אספן גרופ מו"מ עם מוסד בנקאי בהולנד לקבלת מימון של 58.3 מיליון שקל (כ-12.3 מיליון אירו), כאשר היתרה תמומן ממשאביה העצמיים של החברה. אספן מעריכה, כי ההסכם ייחתם בשבועות הקרובים.

בחצי השנה האחרונה דיווחה אספן על 4 מימושים בהיקף כולל של כ- 220 מיליון שקל הצפויים להניב לחברה תזרים מזומנים חופשי בהיקף של כ- 114 מיליון שקל. מדובר על עיסקאות למכירת מבני תעשיה בצפון הארץ ולמכירת מקבץ דיור בחיפה, וכן על העיסקה המתגבשת, עליה דיווחה החברה בשבוע שעבר, למכירת המרכז הלוגיסטי של רשת האופנה טומי הילפיגר בהולנד תמורת כ-130.מיליון שקל.

בחודש דצמבר השלימה אספן גרופ בהצלחה הנפקה ציבורית של איגרות חוב, במסגרתה גייסה החברה סכום של כ-103 מיליון שקל.

גיא פרג, יו"ר דירקטוריון אספן גרופ, מסר היום: "אספן ממשיכה לפעול במדינות היעד שלה, הן כדי למצות הזדמנויות למימוש נכסים לחיזוק איתנותה הפיננסית, והן לאיתור עיסקאות אטרקטיביות לרכישת נכסים, כדוגמת העיסקה הנוכחית. בעיסקה זו מדובר על נכס המושכר לתקופה ארוכה של 14 שנה לשוכר איכותי והמניבה תשואה גבוהה של כ-9% על ההשקעה, ומביאה להשבחת תיק הנכסים של אספן, והיא מבטאת באופייה את סוג העיסקאות שאספן מעוניינת לבצע בשנה הקרובה".