אמסלם לסגיס: פנה לביה"ד בעניין עיצומי הנתבים בנמל אשדוד

הממונה על השכר באוצר קורא למנכ"ל נמל אשדוד לפנות מיידית לביה"ד לעבודה על מנת לאכוף את שובם של הנתבים בנמל לעבודה מלאה

הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, קורא למנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, לפנות מיידית לבית הדין לעבודה על מנת לאכוף את שובם של הנתבים בנמל לעבודה מלאה.

במכתב ששיגר היום (ב') לסגיס כתב אמסלם כי "מחובתך לפעול לצמצום הנזק למשתמשים, בין היתר באמצעות פנייה מתאימה לבית הדין לעבודה".

אמסלם הוסיף כי "כל יום וכל רגע בו אינך פועל בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותך על מנת להשיב את הסדר לנמל הוא הפרה בוטה של חובות האמון שחלות עליך כמנהל חברה ממשלתית".

"גלובס" דיווח אתמול (א') כי סגיס פנה בדחיפות לאמסלם על-רקע עיצומים שנוקטים הנתבים בנמל, עיצומים שגרמו להיווצרות תור של מעל 20 אוניות בכניסה לנמל.

בנמל אשדוד ציינו אתמול כי בין הנהלת הנמל לנתבים הושגה פשרה שהייתה אמורה לאפשר את חזרתם לעבודה, אלא שאז התערב הממונה על השכר באוצר ודרש מהנמל לפנות למוסד לבירור עתירות.

המוסד ביטל את הסכם הפשרה למרות שההסכם הושג בתיווכו של השופט העליון בדימוס יצחק זמיר. בעקבות ביטול ההסכם הפחיתו 8 נתבי הנמל את היקף עבודתם ב-30 אחוז.

מחברת נמל אשדוד נמסר: "נדגיש כי הסכסוך משתרע על פני כ-3.5 שנים, ויש ליישבו בהסכמה ולא באמצעים כוחניים. קצב העבודה והתפוקות של הנתבים צריכים להיות בסופו של דבר כפי שהיו ערב הוראתו האחרונה של הממונה על השכר. הירידה בקצב והתפוקות כפי שהתרחשה בימים האחרונים פוגעת קשות במשתמשים בשירותי נמל אשדוד ובמשיבה עצמה.

"גם אם אין הסכמה מצידו של הממונה על השכר לנוסח ההסכם, וגם אם לוקחים בחשבון את פסק הבוררות האחרון של המוסד לבוררות מוסכמת, ראוי כי כל הצדדים ינסו להגיע לפתרון מוסכם, במקום לנקוט בצעדים קיצוניים וחד-צדדיים המביאים להחרפת הסכסוך ולפגיעה במשתמשים בשירותי הנמל.

"חברת הנמל עומדת מאחורי ההסכם שהושג עם איגוד קציני הים וסבורה כי יש בו כדי להביא לתפקוד גבוה, יעיל וטוב של עבודת הניתוב בנמל אשדוד, לרווחת המשתמשים בשירותי הנמל, והתוצאות הוכיחו זאת. ביום חמישי הקרוב יידון הנושא בפני בית הדין הארצי לעבודה, בעקבות בקשת התעשיינים שהוגשה השבוע".