לקראת דוחות אפל: 4 הגרפים שאתם חייבים לראות

חברת אפל צפויה לדווח היום על דוחותיה הכספיים לרבעון הפיסקאלי השני שלה ■ אנליסטים חוששים כי תציג לראשונה מזה עשור ירידה ברווח הרבעוני ■ לקראת הדוחות: הנה כמה נתונים שכדאי לכם להכיר

חברת אפל צפויה לדווח היום (ג') על דוחותיה הכספיים (לרבעון הפיסקאלי השני שלה ב-2013), לאחר סיום המסחר בוול סטריט. המניה צנחה משיא של 702 דולר בספטמבר לשפל של 390 דולר, ודיווחים ב"פורבס" אמש ציינו כי בחברה מחפשים מחליף לטים קוק בעמדת המנכ"ל. (לסיפור המלא)

כעת, קונצנזוס האנליסטים בשוק צופה כי ענקית הטכנולוגיה תציג ברבעון ירידה ברווח, לראשונה מאז 2003, וזאת על רקע מרווחים נמוכים יותר למוצריה וירידה בהיקף צמיחת המכירות של מכשיר האייפון. לפי "בלומברג", כ-17 אנליסטים בסך-הכל הורידו תחזיות לקראת פרסום תוצאות החברה, רק בחודש האחרון. אז מה תדווח היום אפל? הנה 5 גרפים שכדאי להכיר לפני הדוחות.

לפי התחזיות, אפל צפויה להציג הכנסות של 42.4 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 39.2 מיליארד דולר אשתקד. מדובר בהכנסות שיא לרבעון, בעוד אפל תתבסס על מכירות מוצרי הליבה שלה - האייפון 4S והאייפד, וכן גם על האייפון 5 החדש. למרות זאת, הגידול בהכנסות הוא נמוך מהצפוי, לאור התחרות המתגברת בשוק הסמארטפונים והטאבלטים.

apple / קרדיט: מרקטווטש
 apple / קרדיט: מרקטווטש

מרבית האנליסטים מכירים ב"נטייה" של אפל להפתיע את עצמה - קרי, להציג תוצאות שהן מעל ומעבר לתחזיות ההכנסות והחברה הרשמיות של החברה. בשנתיים האחרונות, היכתה אפל את תחזיותיה לרווח נקי למניה ב-31%. אולם, בקרב בכירי החברה נשמעו באחרונה קולות הקוראים לשנות את מתודולוגיית החיזוי, ולנסות להמציא מספרים אשר "יקלעו" יותר לתוצאות בפועל.

apple / קרדיט: מרקטווטש
 apple / קרדיט: מרקטווטש

המוצר הפופולרי ביותר של אפל הוא עדיין האייפון. אנליסטים צופים כי אפל תמכור ברבעון השני 35 מיליון יחידות, לעומת 47.8 מיליון יחידות ברבעון הפיסקאלי הראשון (מדובר בירידה של 25% בהשוואה לרבעון הקודם), ובהשוואה ל-35.1 מיליון יחידות ברבעון הפיסקאלי השני של שנה שעברה.

עבור אנליסטים רבים, הרווח השולי הוא נתון מפתח בתוצאות של אפל - אשר הציגה רווח שולי של יותר מ-40% ב-7 מתוך 8 הרבעונים האחרונים. לפי הערכות בשוק, צפויה אפל להציג היום רווח שולי של 38%, בעיקר לאור מרווחים נמוכים יחסית במכירות האייפד-מיני והאייפון.

apple / קרדיט: מרקטווטש
 apple / קרדיט: מרקטווטש

לבסוף, הנתון שתומך מאד במניית אפל ומרמז על עליות עתידיות, הוא מכפיל הרווח של המניה, שעומד על סביב 8.5 נקודות לשנה הקרובה - שפל עבור המניה, שנסחרה ב-2003 במכפיל רווח שנתי של לא פחות מ-82.3 נקודות.

apple / קרדיט: מרקטווטש
 apple / קרדיט: מרקטווטש