סולוטו משיקה מודל עסקי: פונה לארגונים ועסקים קטנים

סולוטו מכוונת את המוצר שלה, Soluto Business, ישירות למנהלי IT של ארגונים קטנים ובינוניים ואפילו לעסקים ממש קטנים ■ סולוטו מפתחת תוכנה מבוססת web שמאפשרת לטפל בתקלות ובעיות במחשב מרחוק

את מנטרת הבחירות של יאיר לפיד בבחירות האחרונות, תומר דביר, מנכ"ל הסטארט-אפ Soluto, הכיר היטב. "איפה הכסף?" הייתה אחת השאלות העיקריות שליוו אותו ואת אנשי החברה כמעט מהרגע שירדו מהבמה של כנס Techcrunch Disrupt במאי 2010 לאחר שזכו במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים המפורסמת.

ההד התקשורתי לו זכה הסטארט-אפ הצעיר בעקבות הזכייה, לצד רשימה מכובדת של מזומנים ומשקיעים שהלכו בעקבות החברה - בהם אריק שמידט, מייקל ארינגטון וקרנות מובילות כמו בסמר, אינדקס וגיזה - הקשו על החברה לשמור על אורח חיים נורמלי של סטארט-אפ.

סולוטו, שמפתחת תוכנה מבוססת web שמאפשרת לטפל בתקלות ובעיות במחשב מרחוק, הייתה צריכה לעמוד בציפיות הגדולות שהעמידו לה. "אנשים מכירים את הצדדים היותר חיוביים של באזז, כשכולם מדברים עליך, אבל בסופו של דבר זה שם אותנו תחת אור הזרקורים בלי שבחרנו בכך", מספר דביר. "ואז התחילו לצוץ סימני השאלה על המודל העסקי. 'היי, שמעתי עליכם הרבה. איך זה שעדיין לא השתלטתם על העולם?', הייתה רק אחת מהשאלות.

"הזכייה הביאה אותנו בשלב מאוד מוקדם לכמות גדולה של משתמשים ולהסתכלות עלינו בזכוכית מגדלת. זה שונה מהשלב הטבעי של סטארט-אפ. היום מתחת לאף יש 200-300 סטארט-אפים שאין להם את הבאזז שלנו אז לא מטרידים אותם בשאלות", אומר דביר.

היום (ד'), סוף-סוף, דביר ושאר אנשי סולוטו יכולים לנשום קצת לרווחה, עת סולוטו משיקה באופן רשמי את המודל העסקי שלה והדרך שבה בחרה לרשום הכנסות. "זו אבן שיורדת מהלב. פתאום זו כבר לא תהיה שאלה. פתאום אתה כבר לא צריך לתרץ", הוא אומר. "על חברות מצליחות אתה שומע רק אחרי כמה שנים שהן ביססו את עצמן. זה לוקח זמן ולרוב זה קורה מחוץ לאור הזרקורים. אבל עכשיו אנחנו במסלול של להפוך להיות גדולים ומוצלחים כמו wix, MyHeritage וחברות גדולות אחרות".

סולוטו מכוונת היום את המוצר שלה, Soluto Business, ישירות למנהלי IT של ארגונים קטנים ובינוניים ואפילו לעסקים ממש קטנים, כמו משרד עורך דין, שבו בעל המשרד או אחד העובדים ש"מבין קצת במחשבים" עוזר בתפעול השוטף של המערכת.

בדומה למערכת שהותאמה עד היום ללקוח הפרטי, המוצר שמיועד לשוק הארגוני ולעסקים קטנים ובינוניים, מאפשרת לטפל בבעיות מחשב מרחוק - כמו תוכנה שלא מותקנת כראוי, יישום שנתקע וניסיון לקיצור זמן אתחול המחשב.

החברה מציעה שימוש בתוכנה על בסיס תשלום חודשי של 8.33 דולר, כשלטענתה מדובר על מחיר הזול בכ-90% מהמחירים המוצעים בשוק עבור שירותים דומים. המוצר מיועד לחברות בסדר גודל של 10 מחשבים או אפילו 100 מחשבים ויותר.

- במה זה שונה מהכלים שיש היום למנהל IT בארגון, מלבד העלות?

דביר: "היום אנשי המחשבים בארגון מטפלים בתקלות רק כאשר המשתמש מתלונן או במידה והם עושים בדיקות שגרתיות מפעם לפעם. יתרה מזאת, הטיפול במחשב מפריע לעובד בעבודתו כי איש ה-IT יושב פיזית על הכיסא שלו או מטפל מרחוק כשהמשתמש על המחשב. ברגע שאתה מכניס את סולוטו לארגון, אז אתה מקבל התראות למייל על תקלות במחשב הקצה, כולל כפתורים לביצוע תיקונים. בנוסף, איש ה-IT יכול לטפל במחשב בשעות הערב או הבוקר המוקדמות, גם כשהמחשב של המשתמש כבוי".

לדברי דביר, תחום התמיכה ב-IT שבו פועלת סולוטו מגלגל עשרות מיליארדים דולרים בעולם. בכוונת החברה לצמוח, בין היתר, באמצעות שיתופי פעולה עם ספקי תקשורת ושירות שיכולים, למשל, לשלב את המוצר של סולוטו במערכות שלהם או לחילופין להציע אותו ללקוחות ארגוניים שהם עובדים איתם. בין החברות שכבר משתמשות באופן ארגוני בשירות של סולוטו ניתן למנות את הסטארט-אפ הישראלי MyHeritage.

- כמעט שנה וחצי עברה מאז שהכרזתם על כוונתם להציע שירות כזה למנהלי IT. למה זה התעכב?

"נתנו זמן למשתמשים שלנו כדי ללמוד ולהקשיב להם. למדנו את השטח תוך כדי ריצה והתאמנו את המוצר לצרכים ארגוניים. המוצר ימשיך להיות מוצע למשתמשים פרטיים בחינם, שם נמצאים רוב הלקוחות שלנו".