בלנק ישתלט על נציגות האג"ח של אלביט הדמיה?

הקרנות יורק ו-DK פרטנרס דורשות לכנס אסיפה כדי להחליף את הנציגות

ג'רמי בלנק, נציג קרן יורק בישראל, המוביל ניסיון השתלטות על קונצרן אי.די.בי באמצעות האג"ח של חברת אי.די.בי פתוח, לא מזניח את גזרת אלביט הדמיה - השקעה נוספת של הקרן האמריקנית בחברת החזקות שנקלעה לקשיים.

ל"גלובס" נודע, כי אתמול שיגרה יורק מכתב לנאמני סדרות האג"ח של החברה, שבשליטת מוטי זיסר, שבו היא מבקשת לכנס אסיפה לצורך החלפת נציגות האג"ח, כך שיורק ושותפתה, קרן DK פרטנרס, ייטלו את המושכות לידיהן. משמעות המהלך - הדחת הנציגות הקיימת, שחבריה הם עופר גזית, שמואל אשל ואדוארד קלר.

אלביט הדמיה נקלעה למשבר תזרימי קשה, ופתחה לפני מספר חודשים - בתיאום עם שתי הקרנות הזרות שרכשו כ-35% מחוב האג"ח - במגעים להסדר חוב. מתווה ההסדר בחברה, אשר נדון זה זמן, כולל המרה של מרבית חוב האג"ח (2.3 מיליארד שקל) למניות חדשות, והנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף של כ-300 מיליון שקל.

בפגישות, שערכו בשבועות האחרונים הקרנות הזרות עם נציגי בנק הפועלים (נושהו של זיסר), מסתמן, כי במסגרת ההסדר המתגבש יקבלו מחזיקי האג"ח 86% ממניות החברה, זיסר ידולל לכ-5%, ואילו בנק הפועלים יקבל 1%-5% מההון. נוסף על כך, זיסר, שימשיך לנהל את החברה, יקבל אופציות למימוש ב-10%-15% מהון המניות - שיעור החזקה נמוך משמעותית מזה שהציעה החברה בחודש פברואר (אשר עמד על אופציות לעד 30% מההון). המספרים בהסדר לא גובשו סופית, וכלל מחזיקי האג"ח, למעט הקרנות הזרות, טרם נתנו הסכמתם למתווה.