על רקע מס הבירה: צפו בפרסומת של לפיד לגולדסטאר

המוחים נגד ההחלטה שלא להוריד את המס על הבירה נעזרים בכלי יצירתי: פרסומת לבירה גולדסטאר משנות ה-80' בכיכובו של יאיר לפיד, כיום שר האוצר

ועדת הכספים החליטה היום (ד') כי המס על הבירה לא יירד ויישאר על רמתו הקודמת בגובה 4.19 שקלים לליטר - והביקורת של צרכני הבירה בישראל לא איחרה לבוא. ברשת עלתה עצומה שקוראת לביטול הכפלת המס על הבירה, וכ-15 אלף איש כבר חתמו.

בעצומה נכתב כי "הכפלת המס מהווה פגיעה בכלכלה, במעמד היצרני שמייצר בירה, מעסיק עובדים ומשלם כבר מסים, בעסקים הקטנים של בעלי הברים והמסעדות וכמובן בכל צרכני הבירה שכבר משלמים מע"מ".

"נשק" נוסף שמשמש את המוחים הוא פרסומת משנות ה-80' של המאה הקודמת של שר האוצר יאיר לפיד לבירה גולדסטאר. הגולש שהעלה לרשת את הסרטון תהה אם רק ללפיד יש מספיק כסף לקנות בירה...

"הבירה היא משקה של כולנו - עשירים, עניים וכל אלה שבאמצע, וגזירה זו מהווה פגיעה נוספת במעמד שלנו הנשחק ממילא", טוענים המוחים.

הצו העלה את מס הקנייה על הבירה ביוני 2012 מרמה של 2.18 שקלים לליטר. הצו קובע כי על משקה עם 100% אלכוהול ישולם מס קנייה של 84 שקל, ומתוך זה גוזרים באופן ליניארי, שעבור משקה עם 5% אלכוהול (הממוצע של אחוז האלכוהול ברוב הבירות) ישולם מס בשיעור 5% מ-84 שקל.

בסופו של דבר מדובר בהעלאה של המס ב-2 שקלים לליטר, מ-2.18 שקלים ל-4.19 שקלים; כלומר 60 אגורות לבקבוק של 330 מ"ל".

על-פי האוצר, התוספת להכנסות המדינה עומדת על 245 מיליון שקל בשנה.