האקס המיתולוגי של רשת

הערב ישודר "כלבוטק" לראשונה בערוץ 10, ורשת מנגד תציע סחורה פושרת

"כלבוטק", "חברות", יום ד' מ-21:00, ערוץ 10

כמו בכל התמודדות, "טוב" או "רע" אינו עניין אבסולוטי, אלא יחסי בהשוואה ליריב. ספק אם ערוץ 10 היה יכול לקוות לתנאים כה אופטימליים לקראת שיגור יום רביעי החדש שלו: בעוד המנכ"ל החדש, רפי גינת, ישוב אל כיסא "כלבוטק" הפופולרית, יפתחו בערוץ 2 (רשת) את אולפן ליגת האלופות.

מתי כבר יבינו בערוצי הברודקאסט לא לגעת בזכויות שידור של אירועי ספורט? בינינו, ברשת קיוו "לגזור קופון" על המשחק של השבוע הבא, הגומלין בין ברצלונה לביירן מינכן, אלא שהתבוסה שהנחילו הגרמנים לקטאלונים תגרום לכך שאפילו אמא של מסי לא תצפה בגומלין.

כך, עם הסחורה הפושרת (מבחינת העניין לציבור הרחב) של ריאל מדריד מול דורטמונד, תפגוש הערב (ד') רשת פנים אל פנים את האקס המיתולוגי, רפי גינת.

נדמה שאין זה משנה על מה נסוב התחקיר של "כלבוטק": מבחינת הציבור אפשר לשדר שם תחקירים ישנים משנות ה-70. אלה לא העובדות, חשובות ככל שיהיו, שמרתקות את הצופים ("כלבוטק" הייתה אחת התוכניות הנצפות והיציבות של רשת), אלא סגנון ההגשה, הטון הדרמטי, ההגזמה המכוונות, כמו בתחקיר שמן הזית שישודר הערב:

אותו שמן זית לא נבדק ב"סתם מעבדה" אלא "במעבדה מספר אחת באיטליה", כדברי גינת בקדימונים. הוא גם לא סתם מאיכות גרועה אלא פסול למאכל - ולא סתם למאכל, אלא "למאכל אדם", כפי שרועם גינת בקולו העמוק, מתוך תקווה שאיש מאיתנו לא יזליף יותר שמן זית שכזה אל תוך הסלט שלו.

אחרי שיירד המנכ"ל החדש מכסא המגיש, תעלה ותבוא ליטל שוורץ עם "חברות" החדשה שלה. כבר כתבתי כאן בהקשר של סדרות מצליחות כמו "אמה'לה": גם כשזה מצחיק, מצער להיווכח שהתרומה הנשית לקומדיה לא יוצרת משהו שונה לגמרי, אלא בסך-הכול מעניקה אינטרפרטציה נשית ל"בדיחות הפלוצים" של הבנים. אין ספק שזה שוויוני, השאלה היא אם זה גם איכותי.

מכל מקום, ליטל שוורץ, למרות נטייה לוולגריות, היא אישה מצחיקה כסטנדאפיסטית, ועתה נותר לברר אם היא מצליחה להצחיק גם כיוצרת.