המיליונרים של פרולור: הנשיא והמנכ"ל יקבלו כ-40 מיליון ש'

פרולור נמכרת לאופקו בעסקת מניות לפי 480 מיליון דולר ■ כל בעל מניות בפרולור יקבל 0.9951 מניה של אופקו שמשקפת למניית פרולור מחיר של 7 דולר ■ ג'יין הסיו, דירקטורית המחזיקה ב-4.2% ממניות פרולור, תקבל 16 מיליון דולר

הביומד הישראלי ממשיך לפרוח, והעסקה התורנית - זו שבמסגרתה נמכרת פרולור לאופקו האמריקנית - מוכיחה זאת ביתר שאת. פרולור, שנכון לאתמול (ג') נסחרה בבורסת ניו יורק לפי שווי של 370 מיליון דולר, תימכר לפי שווי של 480 מיליון דולר ובעסקת מניות טהורה. לפי העסקה, כל בעל מניות בפרולור יקבל 0.9951 מניה של אופקו שמשקפת למניית פרולור מחיר של 7 דולר - פרמיה בהחלט נאה של 20% על מחיר המניה האחרון.

המרוויח העיקרי מהעסקה הוא לא אחר מפיליפ פרוסט, יו"ר החברה, ומי שבעיקר ידוע בזכות היותו יו"ר טבע ובעל המניות הפרטי הגדול בענקית הגנריקה הישראלית. פרוסט (75), דרך קרן שקרויה על שמו - Frost Gamma Investments Trust - מחזיק ב-20.2% מפרולור, ובמסגרת העסקה יקבל מניות אופקו בשווי של 88.2 מיליון דולר. פרוסט, ויתר בעלי המניות בפרולור, כאמור, יקבלו את התמורה למניותיהם במניות של אופקו ולא במזומן, ולכן שווי מניותיהם לפי שווי העסקה הוא עדיין שווי "על הנייר".

הבאה בתור היא ג'יין הסיו (64), דירקטורית בפרולור, לה החזקה של 4.2% ששווה 16 מיליון דולר. הסיו הייתה בעברה מבכירי אייוקס (IVAX), חברת התרופות הגנריות של פרוסט שנרכשה על ידי טבע לפני 7 שנים. וכנראה לא במקרה, הסיו מכהנת במקביל כסגנית יו"ר וכסמנכ"לית טכנית באופקו, החברה הרוכשת.

שני הבאים בתור הם שני המנהלים השכירים הבכירים ביותר בפרולור: שי נוביק, נשיא החברה, ואברהם (אברי) הברון. נוביק (46), שמרבה לייצג את החברה בפני התקשורת, מכהן בתפקידו זה 6 שנים, ועיקר הונו בחברה (שוב, "על הנייר"), נובע מחבילות נאות של אופציות שהוענקו לו לאורך שנות עבודתו בחברה, ושחלקן הניכר ניתן לו לפי מחירי מימוש כמעט אפסיים. לנוביק יש רק אופציות, ומבדיקת "גלובס" עולה כי השווי נטו שלהן (בניכוי תוספת מימוש ולפי שווי העסקה) עומד על 11 מיליון דולר (40 מיליון שקל). עלויות שכרו לאורך שלוש השנים האחרונות (ראו טבלה) עמדו על כמיליון דולר, ולכן סך הונו (ברוטו, לפני מס) עומד על בערך 45 מיליון שקל.

לפני פרולור, ניהל נוביק במשך שנתיים חברת השקעות בבעלותו, ולקריירה זו קדמה כהונה בת שנתיים כמנכ"ל אי אונליין (A Online), לשעבר מפעילת אתר פיננסי.

הברון יוצא מעסקה זו עם קופון די דומה. ד"ר הברון (64) מכהן כמנכ"ל החברה כבר שמונה שנים. הברון הוא ד"ר לכימיה ביו-אורגנית בהשכלתו, ובעל ניסיון של 25 שנה בתעשיית הביוטכנולוגיה. בין השאר, נמנה הברון עם מייסדי אינטרפארם (כיום חלק מסרונו), מפתחת תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה. שווי מניותיו בפרולור עומד על 10.9 מיליון דולר (40 מיליון שקל).

אחרון ברשימת בעלי המניות בפרולור הוא פרופסור פואד פארס (56), המדען הראשי של החברה, ומי שנמנה על מייסדיה. פארס, בן העדה הדרוזית, הוא ביולוג ופרמקולוג (חקר מנגנוני פעולה של תרופות) בהשכלתו. בין היתר, הוא פרופסור חבר באוניברסיטת חיפה וחבר במועצה להשכלה גבוהה. שווי מניותיו בפרולור עומד על 8.2 מיליון דולר (30 מיליון שקל).

בעלי המניות בפרולור ביוטק
 בעלי המניות בפרולור ביוטק