גל, פרשר ופרייליכמן מועמדים להחליף את יונס במזרחי-טפחות

ראש החטיבה העסקית בבנק הפועלים, ראש החטיבה הפיננסית במזרחי-טפחות או בכלל מנכ"ל בנק אגוד - מי יחליף את יונס בעוד שנה? ■ צפו בטבלה: היתרונות והחסרונות של כל מועמד בדרך לכס המנכ"לות במזרחי-טפחות

מטבע הדברים, מיד עם הודעתו של אלי יונס כי יעזוב בשנה הבאה את תפקידו, החלה בורסת שמות של מועמדים להחליפו. לפי ההערכות, שלושת המועמדים המרכזיים הם: שמעון גל, ראש החטיבה העסקית בבנק הפועלים; אלדד פרשר, ראש החטיבה הפיננסית במזרחי טפחות; וחיים פרייליכמן, מנכ"ל בנק אגוד. לשלושתם היכרות טובה עם מזרחי טפחות, והם עבדו (וחלקם עדיין עובדים) בבנק.

שמעון גל, אחד המועמדים המרכזיים לתפקיד, מכיר היטב את בנק מזרחי טפחות. הוא מלווה את יונס תקופה ארוכה, והגיע ביחד עמו לבנק בשנת 2004. בתפקידו האחרון בבנק כיהן כראש החטיבה העסקית, ולפני כארבע שנים עשה קפיצת מדרגה ועבר לנהל את החטיבה העסקית בבנק הפועלים, שהוא הגוף הגדול ביותר במתן אשראי עסקי.

גל, שמגיע במקור ממשרד האוצר, מסוגל לבצע את התפקיד שכן הוא צבר ניסיון ניהולי בתחום הבנקאות. הוא גם מסתדר היטב עם הנהלת הבנק ומקובל עליה, זאת למרות שהוא נחשב למנהל נוקשה וקשוח.

אם גל אכן ימונה בסופו של דבר למנכ"ל הבנק, הדבר צפוי להוביל לחילופי תפקידים גם בבנק הפועלים, שכן אז יתפנה התפקיד הבכיר של מנהל החטיבה העסקית בבנק. על תפקיד זה צפויות להתמודד ענת לוין, ראש חטיבת שווקים פיננסיים, ולילך אשר טופילסקי, ראש החטיבה הקמעונאית. ההכרעה לא תהיה פשוטה.

מועמד מוביל נוסף שמגיע מתוך הבנק הוא אלדד פרשר, בן טיפוחיו ויד ימינו של יונס. פרשר, המכהן בתפקיד ב-8 השנים האחרונות, נחשב לאדם מוכשר מאוד וחד, אך גם למנהל לא קל. בעבר כיהן כסגן החשב הכללי במשרד האוצר, וזהו התפקיד הבנקאי הבכיר הראשון שלו.

אין לפרשר ניסיון בתחום הקמעונאות או האשראי מה שעלול לשמש לו לרועץ, אולם הוא צפוי ליהנות מתמיכה של יונס במרוץ.

מועמד נוסף ששמו הוזכר הוא חיים פרייליכמן שמכהן כיום כמנכ"ל בנק אגוד. לפרייליכמן, לשעבר מנכ"ל אדנים וטפחות, ניסיון רב בתחום המשכנתאות והוא אחד האנשים המנוסים ביותר כיום במערכת הבנקאית בתחום זה.

ניסיון זה הוא חשוב, שכן מדובר בתחום מרכזי בבנק. נציין, כי הוא עזב את הבנק לאחר המיזוג של מזרחי וטפחות. כמו כן, לפרייליכמן ניסיון ניהול בנקאי רב, והוא נחשב למנהל נוח שקל יחסית להסתדר אתו. עם זאת, יש לו יחסים קורקטיים בלבד עם יונס והוא לא מקורב לבעלי השליטה בבנק - מה שעלול להעיב עליו במרוץ לתפקיד.

מזרחי טפחות ביצע קפיצת מדרגה משמעותית בתקופתו של יונס. לא משנה מי יהיה מחליפו הוא ייכנס לנעליים גדולות, וקשה להאמין שהוא יצליח לשחזר את היקפי הצמיחה. היעד המרכזי של המחליף יהיה לשמר את הישגי הבנק - משימה לא פשוטה בפני עצמה.

מי יהיה מנכ
 מי יהיה מנכ