המפלגה הסוציאליסטית בצרפת הגדירה את מרקל כ"אנוכית"

ההגדרה באה במסגרת מסמך בן 21 עמודים שקורא לצרפת לצאת בתוקף נגד המדיניות שמנהיגה קנצלרית גרמניה ברחבי אירופה ■ גורם בלשכתו של נשיא צרפת אמר שהולנד מסכים עם עיקרי המסמך

חברי המפלגה הסוציאליסטית בצרפת קוראים לנשיא המדינה פרנסואה הולנד להקשיח את העמדות שלו מול קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. בהודעה שהוציאה המפלגה הגדירו חברי המפלגה את מרקל כ"אנוכית" וטענו כי הגישה שלה בעד תוכניות צנע, פוגעת בכלכלה האירופית.

ההודעה הינה חלק ממסמך בן 21 עמודים שיוצג בכנס של המפלגה הסוציאליסטית בחודש יוני השנה, ובאה לאחר בקשה של צרפת לקבל ארכה של שנה על מנת להגיע ליחס חוב -תוצר של מתחת ל-3% - תנאי להישארותה של כל מדינה באיחוד האירופי.

"הידידות בין צרפת לגרמניה אינה ידידות בין צרפת לבין המדיניות האירופית של הקנצלרית מרקל", נכתב במסמך. "הידידות הזאת מאפשרת לנו לבקר את המדיניות שלה, זה מה שצריך לקחת מהמסך הזה", אמר גורם במפלגה לסוכנות הידיעות "רויטרס" שפרסמה את המסמך.

המסמך הגדיר את המדיניות האירופית כ"ברית לא קדושה" בין הטון הת'אצ'רי של ראש ממשלת בריטניה המנוחה לבין הגישה האנוכית של מרקל. המסמך קורא לצרפת לצאת בפומבי נגד תוכניות הצנע המונהגות כעת במספר מדינות ברחבי אירופה.

גורם בלשכתו של פרנסואה הולנד אמר ל"רויטרס" כי המסמך מייצג את עמדת המפלגה בלבד אך הנשיא הצרפתי מסכים עם המסר המרכזי שעולה ממנו.