רמי לוי נחקר ברשות ני"ע בנוגע לשכרה של אשתו

בעקבות החקירה דיווחה הרשת לבורסה כי היא מבטלת את ההחלטה של אסיפת בעלי המניות לאשר לעדינה לוי, גזברית הרשת, שכר בעלות חודשית של כ-100 אלף שקל, ללא בונוס שנתי ■ רמי לוי: "ההודעה לבורסה מדברת בעד עצמה"

איש העסקים רמי לוי ורעייתו, עדינה לוי, נחקרו לפני מספר שבועות במשך שעות ארוכות על-ידי רשות ניירות ערך - כך נודע ל"גלובס". מדובר בבירור מינהלי שהתמקד בתנאי העסקתה של עדינה לוי, גזברית רשת הסופרמרקטים הנושאת את שמו של בעלה.

בשבוע שעבר דיווחה רשת רמי לוי לבורסה כי היא מבטלת את תוצאות אסיפת בעלי המניות, שאישרה בתחילת השנה ברוב דחוק את הסכם העסקתה של עדינה לוי. זאת, בעקבות עמדת רשות ניירות ערך, שלפיה שניים מבעלי המניות ("ב.ה לוי" ו"ביכורי שדה דרום") שהשתתפו בהצבעה ונמנו כחלק מבעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בעסקה - היו צריכים להיות מסווגים כבעלי עניין אישי, בגלל קשרים עסקיים שלהם עם החברה.

כעת מתברר, כאמור, כי קודם להצגת העמדה על-ידי רשות ניירות ערך נחקרו רמי ועדינה לוי ברשות.

תנאי העסקתה החדשים של לוי מבטיחים לה שכר בעלות חודשית של כ-100 אלף שקל, ללא בונוס שנתי. הסכם ההעסקה הקודם שלה הסתיים בנובמבר 2011, ומאז נוהלו מגעים בין החברה לגופים המוסדיים, בעלי מניות החברה, על תנאי העסקתה החדשים.

האישור לתנאי ההעסקה נדרש עקב תיקון 16 לחוק החברות (שכר הבכירים), שנכנס לתוקף ב-2011. ב-2012 לוי לא קיבלה בונוס, ועלות העסקתה הייתה 1.2 מיליון שקל; זאת, לעומת 3.2 מיליון שקל ב-2011, שמהם 2.3 מיליון שקל הוענקו כבונוס.

בחברה סבורים כי היא פעלה כדין וכי העסקה אושרה כדין, אולם החליטו "למען הזהירות ומבלי לפגוע באיזו מטענותיה לכבד את עמדת הרשות ולהכריז על ביטול תוצאות האסיפה".

יצוין כי גם רמי לוי, בתפקידו כמנכ"ל הרשת, נתקל בקשיים באישור תנאי העסקתו באוגוסט האחרון. לוי קיבל את האישור אחרי שהגביל את תקרת הבונוס השנתית שלו ל-4 מיליון שקל, וכיום הוא נהנה ממשכורת חודשית של 89 אלף שקל, צמוד למדד, ותנאים נוספים, כך שעלות שכרו השנתית היא 1.4 מיליון שקל.

רמי לוי מסר בתגובה כי "נמסרה הודעה מסודרת לבורסה, והיא מדברת בעד עצמה".

מרשות ניירות ערך נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לשאלות בנושא ספציפי כזה או אחר".