ת"א סגרה ביציבות; בבילון צנחה ב-6%, פרטנר עלתה 4.1%

האוצר מתכונן לדיוני התקציב, שוקל להפסיק הפנסיה התקציבית ■ ההסתדרות תכריז השבוע על סכסוך עבודה ■ בבילון פרסמה תוצאות - המנכ"ל התפטר ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-713 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ב') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות על רקע סנטימנט מעורב בשווקים הגלובליים. בזירה המקומית המשיכו המשקיעים לעקוב אחר צעדי האוצר לסגירת הגירעון הממשלתי, לקראת דיוני התקציב, וכן אודות קורותיהם של נוחי דנקנר וקבוצת אי.די.בי פתוח. בזירה העולמית, ממתינים המשקיעים להצהרת הריבית המרכזית של הפדרל ריזרב וכן לנתוני התעסוקה בארה"ב. מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-713 מיליון שקל.

הדיווחים לקראת דיוני התקציב נמשכים. אמש נודע כי באוצר בוחנים את האפשרות להפסיק את הפנסיה התקציבית, לאחר שנכון לסוף 2011 התחייבויות המדינה במימון הפנסיה המדוברת הסתכמו בכ-564 מיליארד שקל. לפי הערכות, אנשי המקצוע במשרד מעוניינים להוביל מהלך להפסקת הפנסיה, אך השר יאיר לפיד צפוי לחסום את המהלך וגם ההסתדרות לא תסכים לו.

כמו כן, על רקע ה"גזירות" הצפויות בתקציב הקרוב, צפויה ההסתדרות העובדים בראשותו של עיני להכריז עד אמצע השבוע הנוכחי על סכסוך עבודה במשק, מה שיאפשר לה לפתוח בשביתה כללית בתוך שבועיים מיום ההכרזה.

היום התכנסה ועדת הכספים לדיון במחירי הדיור המאמירים בישראל. זאת, לאחר פרסום מחקר של מחלקת המחקר והמידע של הכנסת, אתמול, הסוקר את שוק הדיור הישראלי, וקובע כי "מאמצי הממשלה למתן את עלייה המחירים לא רק שלא צלחה, אלא בחודשים האחרונים קצב עליית המחירים אף הואץ באופן חד". (לסיפור המלא)

"משקל יתר לשוק האמריקני"

ובמעבר חד לחו"ל. המשקיעים מגיבים גם לנתוני אומדן הצמיחה לרבעון הראשון של 2013 שפורסמו בארה"ב ביום ו' - שהצביעו על צמיחה של 2.5% בלבד, לעומת ציפיות לצמיחה של 3.1%. עוד ממתינים המשקיעים לפרסום הצהרת הריבית והמדיניות המוניטארית של ה'פד' (יום רביעי), להחלטת הריבית של הבנק האירופי (ה') וכן לנתוני התעסוקה לחודש אפריל בארה"ב (יום ו').

"בשוק המניות, ראינו עליות שערים חדות באירופה עקב הגידול בציפיות להורדת ריבית. להערכתנו, לאור ההשפעות של מניות בודדות על המדד באופן חד יש לבחור את המניות באופן סלקטיבי", מציין אסף שאול, סמנכ"ל השקעות אלפא פלטינום קרנות נאמנות. "כמו כן, לאור ביצועי החסר של מדדי מניות בישראל לעומת העולם מתחילת השנה, אנו מעדיפים לתת משקל עודף להשקעה במניות בארץ, זאת יחד עם שילוב של מניות בשוק האמריקני".

בבילון יורדת בעקבות התפטרות המנכ"ל

ההתפתחויות בקבוצת אידיבי אחזקות המשיכו לעמוד במרכז תשומת הלב. לאחר שבשבוע שעבר נחתם בארגנטינה ההסכם בין נוחי דנקנר לבין המיליארד היהודי אדווארדו אלשטיין, לפיו יזרים האחרון כ-75 מיליון דולר לאי.די.בי אחזקות ולגנדן, אמר דנקנר אמש: "זה לא שהבנק לא אישר הסכם. הבנק לא אישר מחיקה, ולא תהיה מחיקה". (לסיפור המלא)

דוחות בבילון פורסמו אמש, במסגרתם הודיעה החברה כי המנכ"ל אלון כרמלי יפרוש מתפקידו לאחר כ-11 שנות עבודה. בתוך כך, החברה דיווחה על הכנסות של 177.8 מיליון שקל לעומת 113.1 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-40.4 מיליון שקל, לעומת 14.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בחברת אפל פנו לרשות המסים בכדי לבדוק כיצד רמי לוי מוכר סמארטפונים דרך חנות ייעודית באינטרנט, במחירים זולים במיוחד. למשל, אייפון 5 בגרסת 16 ג'יגה מוצע ב-3,190 שקל לעומת 3,850 שקל באורנג' או 3,690 בהוט מובייל.

סמנכ"ל הכספים של פוטאש, ויין ברונלי, אמר בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדוחות ביום ה' כי "אם נגיע למסקנה שגם בטווח הארוך אין שום סיכוי לעסקה אז נמכור את ההחזקה שלנו בכיל . כרגע זה לא המצב". [לסיפור המלא]

באותו הקשר, האנליסט גלעד אלפר מבית ההשקעות אקסלנס, מעריך כי הוועדה החדשה שהקים שר האוצר יאיר לפיד לבחינת תמלוגי המדינה ממשאבי הטבע תמליץ להעלות באופן משמעותי את התמלוגים והמסים שמשלמת כיל למדינה. אלפר מוריד את ההמלצה למניית כיל ל"תשואת שוק" והציב את מחיר היעד על 43 שקל (לעומת 54 שקל בהמלצה הקודמת).

אלביט מערכות הודיעה היום כי AEL International Ltd, החברה הבת של AEL Sistemas S.A - שהינה חברה בת בברזיל של אלביט, זכתה בחוזה לאספקת מערכות תצפית אלקטרו-אופטיות ל-Savis Tecnologia e Sistemas S.A. מערכות התצפית תסופקנה בתוך כשנה, החל משנת 2014, כחלק מהשלב הראשון בתוכנית הברזילאית הרב שנתית להגנת גבולות, "סיספרון".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]