"שוקי ההון באירופה והאירו יהיו השבוע בסיכון גבוה"

מחלקת המחקר של FXCM ישראל: "אם השבוע הבנק של אירופה לא יספק את הסחורה, הדבר עשוי לגרום לקריסה של האירו ולירידות בשוקי ההון באירופה" ■ השידור של FXCM ו"גלובס" ייערך ב-15:00

"ככל שהמיתון באירופה מעמיק הדבר ישפיע במידה רבה יותר על ביצועי החברות ובעקבות כך ישפיע על המסחר בשוקי ההון. בארצות הברית, הדוח המשמעותי השבוע יהיה דוח התעסוקה, אשר צפוי על פי ההערכות להצביע על תוספת של 170 אלף משרות בחודש אפריל, וזאת לאחר הנתונים המאכזבים של החודש שעבר. בתוך כך, הבנק הפדרלי יתכנס השבוע לישיבת המדיניות החודשית וצפוי להמשיך ולהצהיר על נכונותו לתמוך בשווקים ככל שיידרש".

לשידור של FXCM ו"גלובס" שייערך ב-15:00

כך מסמכים היום (ב') כלכלני מחלקת המחקר של FXCM ישראל, לקראת אירוע השבוע בזירה העולמית. זאת, בעוד המשקיעים ממתינים לפרסום הצהרת הריבית והמדיניות המוניטארית של הפדרל ריזרב (יום רביעי), להחלטת הריבית של הבנק האירופי (ה') וכן לנתוני התעסוקה לחודש אפריל בארה"ב (יום ו').

כמו כן, המשקיעים מגיבים היום לנתוני אומדן הצמיחה לרבעון הראשון של 2013 שפורסמו בארה"ב ביום ו' - שהצביעו על צמיחה של 2.5% בלבד, לעומת ציפיות לצמיחה של 3.1%.

"אבל אירוע השיא השבוע יהיה החלטת הריבית של הבנק של אירופה, ביום חמישי", מציינים ב-FXCM. "המצב הכלכלי באירופה הולך ומחריף, כפי שבא לידי ביטוי בנתוני האבטלה והצמיחה הקשים בספרד, והלחץ על הבנק המרכזי גובר לנקוט צעדים אגרסיביים יותר, הן הקלות מוניטריות בדמות הורדת ריבית והן על ידי צעדים כמותיים לשם פיחות באירו, שנסחר ברמות גבוהות מאוד ביחס למצב הכלכלי".

"אם השבוע הבנק של אירופה לא יספק את הסחורה, הדבר עשוי לגרום לקריסה של האירו ולירידות בשוקי ההון באירופה", סיכמו.