בנט מקדם שוויון שכר בין נשים לגברים; "לא לקבל מצב כזה"

נושא קידום שוויון השכר מצוי בתוכנית האסטרטגית של נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה לשנים 2012-2013 ■ פרויקט בשם "שוות ערך - לקידום שכר שווה" יעסוק בהגברת האכיפה בנושא

מחר (ג') יושק במסגרת יום השכר השווה פרויקט, שמטרתו קידום השיוויון המגדרי בשוק התעסוקה. עיקר מטרתו של הפרויקט היא להוביל מהלך לצמצום פערי השכר בין נשים וגברים.

בישראל 2013 פערי השכר בין גברים לנשים עדיין עומדים על עשרות אחוזים. מנתוני הלמ"ס לשנת 2011 עולה, כי אישה מרוויחה, בממוצע, 66% משכרו של גבר.

כדי לקדם נושא זה, המצוי בתוכנית האסטרטגית של נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה לשנים 2012-2013, העניקה נציבות השוויון חסות לפרויקט "שוות ערך - לקידום שכר שווה", אשר ייערך במימון האיחוד האירופי ובשיתוף עם שתי"ל, שדולת הנשים ומרכז אדוה.

הפרויקט יעסוק, בין היתר בהגברת האכיפה להשוואת שכר בין נשים לגברים, בהנחיית מעסיקים וביצירת שיתופי-פעולה לקידום השוויון המגדרי בשכר במקומות העבודה, כמו גם בעידוד שינויי מדיניות ובמחקר ואיסוף נתונים בנושא.

הפערים בהכנסה החודשית ברוטו הולכים וגדלים עם הגיל, החל מרמה של כ-20% בשכבת הגיל הצעירה ביותר ועד לרמה של כ-55% בשכבת הגיל המבוגרת ביותר (65+). בשכבות גיל הביניים, בו נושאות הנשים ברוב האחריות ההורית, עומדים פערי השכר על 25%-34% (לפי נתוני הלמ"ס לשנת 2010).

נציבת שוויון ההזדמנויות, עו"ד אינה דוד סולטנוביץ', מסרה כי "לא ייתכן שבשנת 2013 עבודתה של אישה תתוגמל בשכר נמוך בעשרות אחוזים מזה של גבר. אל לנו לקבל מצב זה, הן בהיבטים החברתיים והן הכלכליים של התופעה, ועלינו לפעול במלוא המרץ למגרה".