אפליקציות ההודעות המיידיות עקפו את ה-SMS ב-2012

19 מיליארד הודעות נשלחו אשתקד דרך אפליקציות, לעומת 17.6 מיליארד הודעות באמצעות SMS ■ הנזק המוערך למפעילות הסלולר - 23 מיליארד דולר

עד לפני 5 שנים צמד המילים "הודעות מיידיות" היה שקול לשימוש בתוכנות כמו ICQ או מסנג'ר אבל מאז שמות כמו WhatsApp, iMessage, Line ו-WeChat כבשו את השוק.

ההצלחה הפנומנלית שלהם הייתה עד כדי כך גדולה, עד שלפי נתונים של חברת המחקר Informa, מספר ההודעות המיידיות שנשלחו אשתקד דרך האפליקציות הסלולריות עקפו את מספר הודעות ה-SMS המוכרות.

על-פי הנתונים, 19 מיליארד הודעות נשלחו אשתקד דרך אפליקציות, לעומת 17.6 מיליארד הודעות באמצעות SMS. חברת מחקר אחרת בשם Ovum מעריכה כי מפעילות הסלולר הפסידו הכנסות פוטנציאליות של 23 מיליארד דולר מהשימוש באפליקציות.

חברת Informa צופה כי השנה יגיע מספר ההודעות המיידיות באפליקציות ל-41 מיליארד הודעות ביום - יותר מפי 2 ממספר הודעות הטקסט שצפויות להישלח. ב-2014 צופה החברה כי יישלחו כ-50 מיליארד הודעות באפליקציות לעומת 21 מיליארד הודעות ב-SMS.

לדברי פמלה קלארק-דיקסון, אנליסטית בכירה ב-Informa, "לאפליקציות הייעודיות הייתה השפעה מכרעת על ההכנסות של מפעילות הסלולר, במיוחד במדינות כמו ספרד, הולנד ודרום קוריאה". כך, למשל, מספר הודעות הטקסט בספרד ירד מ-9.5 מיליארד הודעות ב-2007 ל-7.4 מיליארד ב-2011, בעת שההכנסות ירדו מ-1.1 מיליארד דולר ל-758.5 מיליון אירו.

עם זאת, קלארק-דיקסון, לא ממהרת להספיד את ה-SMS. לדבריה, במדינות מפתחות נעשה שימוש רב בטלפונים פשוטים ולא בסמארטפונים, ולכן הודעות SMS הן היחידות שעובדות שם.