פייסבוק מאבדת גובה? איבדה 9 מיליון משתמשים בחצי שנה

בחודש האחרון איבדה פייסבוק 6 מיליון משתמשים בארה"ב ו-1.4 מיליון בבריטניה ■ "הבעיה היא שרוב האנשים שרוצים להירשם לפייסבוק כבר עשו זאת"

האם פייסבוק מתחילה לאבד גובה? בחודשים האחרונים הרשת החברתית הגדולה בעולם מאבדת מיליוני משתמשים, וישנן הערכות כי החברה הגיעה למספר שיא של משתמשים, ומכאן הדרך היא רק למטה.

על-פי נתונים שמפרסם עיתון ה"גארדיאן" הבריטי, בחודש האחרון איבדה פייסבוק 6 מיליון משתמשים בארה"ב, ובבריטניה התנתקו מהשירות 1.4 מיליון משתמשים. בחצי השנה האחרונה איבדה פייסבוק כ-9 מיליון משתמשים בארה"ב ו-2 מיליון משתמשים בבריטניה. גם בקנדה, ספרד, צרפת, גרמניה ויפן נרשמת ירידה במספר המשתמשים בחודשים האחרונים.

על חשבון פייסבוק, רשתות חברתיות שונות תופסות נתח שוק רחב. בין היתר ניתן למנות את אינסטגרם, אשר נרכשה על-ידי פייסבוק, WhatsApp, ו-Path, רשת חברתית חדשה לסלולר שהוקמה על-ידי עובד של פייסבוק, אליה מצטרפים מיליון משתמשים חדשים מדי שבוע.

"הבעיה היא שבארה"ב ובריטניה רוב האנשים שרוצים להירשם כבר עשו זאת", אמר איאן מאודה, מומחה לניו-מדיה מחברת אנדרס אנליסיס. "יש אפקט של שיעמום, בו אנשים רוצים לנסות משהו חדש. האם פייסבוק הולכת בדרכה של מייספייס? הסיכון הוא יחסית קטן, אבל הוא עדיין שם".