נתניהו מינה את אביחי מנדלבליט למזכיר הממשלה הבא

מנדלבליט שימש בתפקידו האחרון בצה"ל כפרקליט הצבאי הראשי במשך שבע שנים ■ יחליף את עו"ד צבי האוזר, שהודיע לפני שלושה חודשים על כוונתו לסיים את תפקידו בתום ארבע שנות כהונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את אלוף (מיל') אביחי מנדלבליט לתפקיד מזכיר הממשלה הבא. מנדלבליט שימש בתפקידו האחרון בצה"ל כפרקליט הצבאי הראשי במשך שבע שנים.

מנדלבליט יחליף את עו"ד צבי האוזר, שהודיע לפני שלושה חודשים על כוונתו לסיים את תפקידו בתום ארבע שנות כהונה. יחסיו של האוזר עם נתניהו התערערו לפני למעלה משנה על רקע פרשת נתן אשל, במסגרתה בחר האוזר שלא לשתף את ראש הממשלה בדבר ופנה ישירות ליועץ המשפטי לראש הממשלה.

מאז שרר נתק ממושך בין האוזר לנתניהו. בסביבתו של נתניהו ציפו כי האוזר יפרוש מרצונו בדומה לראש מערך ההסברה לשעבר, יועז הנדל, שהיה מעורב גם הוא בפרשה. אולם האוזר, ששקל להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת, נשאר בלשכה. מאוחר יותר אף ויתר על רצונו להתמודד על רקע היריבות הקשה בליכוד.

נתניהו הודה הערב להאוזר על עבודתו המסורה והמקצועית בארבע השנים האחרונות ואמר כי הוא בטוח שהוא ימשיך לתרום למדינת ישראל.

מנדלביט אמר הערב עם קבלת התפקיד: "באתי לתרום מניסיוני המקצועי לאתגרים שנכונו לממשלה".

בנוסף, נתניהו החליט למנות לתפקיד מנכ"ל הליכוד הבא את יו"ר דירקטוריון רשות הדואר לשעבר, יוסי שלי. מינויו של שלי טעון את אישור מזכירות הליכוד. גדי אריאלי שכיהן עד כה בתפקיד צפוי לסיים את תפקידו.

בעבר הוגש נגד שלי כתב אישום בגין הצהרות כוזבות בשלוש הזדמנויות בעניין זיקתו לאישים פוליטיים או למפלגות. על פי האישום עסק בפוליטיקה, בגיוס פעילים ובארגונם במסגרת הליכוד. את ההתצהירים הכוזבים הגיש שלי בעת שהיה מועמד לתפקיד מנכ"ל רשות הדואר. בעבר התמודד שלי על רשות עיריית באר שבע.