מהלך דרמטי: ארדן יבחן מחדש את הרפורמה ברשות השידור

שר התקשורת בדף הפייסבוק שלו: "רשות השידור מציגה נתוני צפייה כמעט אבסורדיים ביחס לכסף שמושקע מכספי משלם המסים ויורד לטמיון"

שר התקשורת החדש, גלעד ארדן, מתכוון לבחון מחדש את יישום הרפורמה ברשות השידור - כך עולה ממכתב שכתב ליו"ר הרשות, אמיר גילת, ולמנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם.

לדברי ארדן, למרות שההסכם למימון תוכנית הרפורמה נחתם כבר באוגוסט שעבר, טרם אושררו ההסכמים הקיבוציים בין ההנהלה לבין העובדים, ולכן הרפורמה לא נכנסה לפועל. מכיוון שכך, החליט השר כי הוא יעמיד את הרפורמה לבחינה מחודשת ויבחן את מכלול ההיבטים הנוגעים לשידור הציבורי.

עוד כתב ארדן: "אני מאמין ששידור עצמאי, איכותי ובלתי תלוי חשוב וחיוני למדינת ישראל. יחד עם זאת, ברור שהציבור אינו חש כיום שהוא מקבל תמורה בעד האגרה שהוא משלם".

מאוחר יותר, בדף הפייסבוק שלו, הוסיף ארדן: "נתוני הצפייה בשידור הרשות נמצאים בירידה מתמדת. שיקולי רייטינג אינם חזות הכול, אבל רשות השידור מציגה נתוני צפייה כמעט אבסורדיים ביחס לכסף הרב שמושקע מכספי משלם המסים ויורד לטמיון. מי שחושב שמה שהיה הוא שיהיה, כנראה לא מכיר אותי".

"ההנהלה דרדרה את הרשות"

אגודת העיתונאים בירושלים הגיבה לדברי ארדן ומסרה כי היא מברכת את מעורבותו הגוברת של השר ברשות השידור. עוד נמסר מהאגודה כי "מכתבו של השר מבטא אי-אמון בהנהלת רשות השידור, שהיא זו שדרדרה את השידור הציבורי למצב המתואר במכתבו. הרפורמה ברשות השידור היא הדרך הנכונה, ולכן יש לעבור מיד לביצועה - במטרה להבריא את הרשות ולאפשר שידור ציבורי אמין ואיכותי".

מתנועת "עורו", המובילה מאבק ציבורי לביטול אגרת הטלוויזיה, נמסר בתגובה לדברי השר: "הציבור בישראל מאס בתשלום אגרת רשות השידור, בהתנהלות האגרסיבית של הרשות ובתמורה הירודה. המאבק הציבורי שהחלה תנועת 'עורו' אך לפני כחודש פנה ישירות אל הנושא שמטריד את הציבור, ובמסגרתו עשרות אלפים כבר הביעו תמיכה והצטרפו למאבק לביטול אגרת הטלוויזיה.

"רשות השידור מספקת שירות ציבורי, והגיע הזמן שכצרכנים נדרוש את המגיע לנו. אפשר וצריך לחזק ולשפר את השידור הציבורי. אנו קוראים לשר ארדן לא להישאר אדיש לקול הציבור ולפעול לפתרון כולל שיישים סוף לגביית האגרה".

מרשות השידור לא נמסרה תגובה.

עיקרי הרפורמה ברשות השידור

■ פיטורים ופרישה מרצון של כ-700 עובדים

■ מבנה ארגוני חדש ברשות

■ הסכמי שכר חדשים

■ מכירת נכסים ומעבר למתחם מרכזי חדש

■ שינויים תקציביים משמעותיים

הרפורמה ברשות השידור
 הרפורמה ברשות השידור