סתמי מרנן

"סברי מרנן" - פאנצ'ים חלשים ומניירות שעבר זמנן כבר מזמן

"סברי מרנן", ג' 21:00, ערוץ 2

סהדי במרומים שהסדרה הזאת היא חידה גדולה בעיניי: הבת שלי אוהבת אותה, חמותי אוהבת אותה, הרייטינג סביר, היוצרים הם אנשים מוכשרים ובעלי ניסיון, צוות השחקנים מגוון ומוכשר ברובו, ובכל זאת - עשיתי ניסיון אמיתי להתחבר לתוכני העונה הנוכחית, זאת שמשודרת בשני פרקים רצופים בכל פעם, ואחרי חצי שעה של צפייה מאומצת, הדבר היחידי שקרה הוא שחלפה חצי שעה. עמי סמולרצ'יק רץ מרתון וכולם עוקבים אחריו באפליקציה עד שהוא מאבד את הטלפון. רותם אבוהב נכנסת לחודש התשיעי של ההיריון, ואמה (בסדרה) יונה אליאן, לא מפסיקה לתת לה עצות.

ויש גם את יורם גאון שרק רוצה להיעזב לנפשו.

ניסיתי בכל מאודי להתעמק, ולמעט קטע אחד שבו נטל סמולרצ'יק בקבוק חלב מתינוק שהיה בזרועות אימו לצד המסלול - ושפך על פניו מאחר שסבר שמדובר במים, לא זע שריר בפניי.

ככל שהתעמקתי בתוכן, גיליתי שהבעיה היא בתסריט: הרעיון הבסיסי הוא מבטיח - וכמעט כל אחד על הקאסט הלא רע הזה יכול להוציא מעצמו יותר, אלא שהם נקלעים לרצף של סיטואציות "חצי מצחיקות" ונאלצים לחפות על הפאנצ'ים החלשים במניירות שעבר זמנן כבר בשלהי הקריירה של צ'ארלי צ'אפלין.

כאשר אחרי שני הפרקים הרצופים של הפרווה הזה, מגיע שידור חוזר של "אמא'לה" (שלא הייתה טובה בעיניי גם בשידור הראשון), מתקבל הרושם שב"קשת" כבר לא יכולים לחכות לשובו של האח הגדול. לפחות תנו לנו בינתיים את הכדורים!

חברים לנצח

"סטודיו למשחק עם ג'ניפר אניסטון", ג' 20:15, ערוץ 8

הנה עוד הזדמנות לראות איך ג'יימס ליפטון מוציא מאנשים שחשבנו שאנחנו יודעים עליהם כבר הכול, עוד ממד נוסף שטרם הכרנו.

אז מי זאת ג'ניפר אניסטון? רייצ'ל המגניבה מ"חברים"? האישה שחגגה את יום ההולדת ה-40 שלה בצילום בעירום מלא על שער ה"אסקווייר" וחשפה גוף שבנות 20 מוכנות להרוג בשבילו? ואם כך, מדוע אף אחד מתפקידיה המרובים והמכניסים בסרטים לא התעלה לדרגת המקור, כמו הסיטקום שביחד עם "סיינפלד" היה לסימן ההיכר של שנות ה-90, אם לא של הסיטקום בכלל?

ואיך זה שהיא התרסקה לחתיכות כשבראד פיט נטש אותה למען אנג'לינה ג'ולי? לא כל החידות ייפתרו הערב, מה גם שצריך אולי להודות שאניסטון לא באמת מעניינת כפי שהיינו רוצים לחשוב.

ובכל זאת, על הבמה הזאת של "סטודיו למשחק", אפילו דמותה הפלקאטית משהו, הופכת פתאום למורכבת.