התערוכה "משחקי מלחמה" מפגישה את האמנים שחר מרקוס וארז ישראלי

שחר מרקוס וארז ישראלי מתמודדים בתערוכה "משחקי מלחמה" בגלריה באורנים עם קודים של גבריות וצבאיות

התערוכה "משחקי מלחמה" שתיפתח בשבוע הבא בגלריה לאמנות ישראלית במכללת אורנים מפגישה בין האמנים שחר מרקוס וארז ישראלי. התערוכה, במסגרת סדרת התערוכות "זוגות", יוצרת הזדמנות לראות את עבודותיהם של השניים על המשותף והשונה בסגנונם, בגישתם לדילמות אישיות ותרבותיות.

שני האמנים בני אותו דור, בעשור הרביעי לחייהם, מתמקדים בתיאור סיטואציות מלחמתיות שונות מזווית אישית, ביקורתית וגרוטסקית. הבדלי הגישה ביניהם ניכרים בהומור הבוטה של מרקוס ובנגיעה העדינה יותר, השברירית אפילו, של ישראלי.

בעבודת הווידיאו של שחר מרקוס "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה", מפגיש האמן את נבואת הזעם מן הטקסט התנכ"י (יחזקאל פרק י"ח), עם דמות גנרל צבאי, הוא האמן עצמו - לבוש במדים ונואם מול המצלמה. בסרט הוא "זולל" את המדליות הרבות שמעטרות את מדיו - עוגיות הנגרסות בין שיניו - בעודו קורא את הנבואה בלהט משיחי עיוור וכמעט שנחנק.

עבודת הווידיאו של האמן ארז ישראלי - "אנקדוטה מהמלחמה האחרונה", מבוססת על סיפור קצר של הסופר והמשורר היינריך פון קלייסט. הסיפור על הנוהג הקדום להצעיד לפני גדודי החיילים ילד-מתופף שתפקידו לעורר את רוחות המלחמה ושעל-פי רוב יהיה גם הראשון למות.

האוצר, האמן פרופ' דוד וקשטיין, כותב: "המפגש בין שני אמנים נועזים ומקוריים אלו, אשר על דרך ההפרזה, הדרמטיזציה והגרוטסקה חושפים את מנגנוני הייצוג הקולקטיביים הן בתרבות הישראלית והן בממד האנושי, אוניברסלי, מבטיח חוויה מטלטלת וחומר למחשבה".

מכללת אורנים, קריית טבעון פתיחת התערוכה: יום ב', 6.5 17:00. שעות פתיחת הגלריה: ימים א'-ה' 8:00-15:00, שבת 11:00-14:00