הודות לגביית חוב: אורכית משפרת הצעתה להסדר חוב

‎‎‏ 740 אלף ד' שהתקבלו יתווספו לתמורה במזומן שיקבלו מחזיקי האג"ח ‏‎‎‏ סכום נוסף בסך מיליון ד' ישולם למחזיקים ע"י משקיע חיצוני‏

‎‎יצרנית ציוד התקשורת אורכית דיווחה הבוקר על שיפורים ותוספות בהצעת הסדר החוב שלה למחזיקי האג"ח, בין היתר בעקבות גבייה של חוב מלקוח בהודו. היקף החוב של אורכית, בניהולו של איציק תמיר, הוא כ-16 מיליון דולר (כ-58 מיליון שקל) בשתי סדרות אג"ח.

לפני כשבועיים הגישה אורכית הצעת הסדר למחזיקי האג"ח, כחלק מעסקה מורכבת במסגרתה היא תמכור את הפטנטים שברשותה לחברת ‏Networks3‎‏ האמריקאית. אחד מתנאי העסקה הוא שהחברה תהיה נקייה מחוב, והיא מותנית בכך שההסדר יושלם עד לסוף חודש יוני.

ההצעה המקורית כללה חבילה של ארבעה מרכיבים: תשלום במזומן של 5 מיליון דולר, שהוא התמורה שתקבל החברה ממכירת הפטנטים, כאשר בהינתן תנאים מסוימים יוכלו מחזיקי האג"ח לקבל מיליון דולר נוספים בסוף יוני; המרכיב השני הוא 10% ממניות חברת ‏‏Networks3‎‏, המתמחה באיתור גופים המפרים פטנטים, אשר שווין לצורך ההסדר נקבע על מיליון דולר; יתרת החוב תומר למניות אורכית לפי שער של 52 סנט (השער לפיו התחייבה ‏‏Networks3‎‏ להשקיע בחברה), הגבוה בכ-147% מהמחיר הנוכחי בו נסחרת אורכית, המשקף לחברה שווי של 16 מיליון דולר; המרכיב האחרון בחבילה הוא קבלת אופציה אחת על כל מניה, הניתנת למימוש במחיר זהה של 52 סנט, לתקופה של שלוש שנים.

בעת פרסום מתווה ההצעה הראשונה, עמדה יתרת חוב הלקוחות מהודו על 1.64 מיליון דולר, וכעת החברה עדכנה כי קיבלה סך של 740 אלף דולר מתוך חוב זה. הסכום שהתקבל יתווסף לתמורה במזומן שיקבלו מחזיקי האג"ח, ובנוסף יוגדר תשלום נוסף בגובה של 1 מיליון דולר שישולם למחזיקים ישירות ממשקיע חיצוני. ‏

‎‎הגנה מפני דילול עתידי ‏

‎‎שינוי משמעותי נוסף הוא התחייבויות של החברה שלא להנפיק מניות נוספות או כל נייר ערך המיר אחר במשך ארבע שנים, במחיר הנמוך מ-52 סנט. כך, תימנע האפשרות שהמניות שיקבלו מחזיקי האג"ח יאבדו מערכן בעקבות דילול עתידי שתבצע החברה.

בנוסף לכך, הסכימה אורכית שמניות ‏‏Networks3‎‏ המיועדות למחזיקי האג"ח יוחזקו על ידי נאמן, כך שיתרת החוב שתישאר לאחר התשלום במזומן תהיה גבוהה יותר, וכתוצאה יקבלו מחזיקי האג"ח כמות גדולה יותר של מניות. כמו-כן, יקבלו מחזיקי האג"ח שתי אופציות על כל מניה שיקבלו, אשר מועד הפקיעה שלהן הוארך בשנה נוספת, לארבע שנים.

היום התכנסו מחזיקי האג"ח לשם מינוי מומחה כלכלי לצורך אישור ההסדר. ואולם, גם אם הם יאשרו את ההסדר ברוב של 75%, הדבר לא מבטיח את ביצוע העסקה, שכן ל-‏Networks3‎‏ יש אפשרות לסגת מההצעה, ללא כל תשלום קנס. כמו כן, נדרש אישור של המדען הראשי לעסקה, שכן אורכית חייבת לו תמלוגים בהיקף של כ-18 מיליון דולר. ‏‎‎‏ ‏

‎‎אורכית הסכימה שמניות ‏‏Networks3‎‏ המיועדות למחזיקי האג"ח יוחזקו בידי נאמן, כך שיתרת החוב שתישאר לאחר התשלום במזומן תהיה גבוהה יותר ‏.