מה חושב רביב דרוקר על פרשת עמנואל רוזן?

רביב דרוקר על עדותה של א': "שמעתי את העדות הזו לפני כמה שנים. התיאור ששמעתי היה שונה" ■ על פיטורי רוזן מערוץ 2: "לא היה ברור מה בדיוק הסיפור" ■ "רדיפת השמלות הייתה מוכרת; ההגעה לבתים, הקללות, האיומים - ממש לא"

רביב דרוקר מתייחס לפרשת עמנואל רוזן. בפוסט שפרסם היום (ד') בבלוג שלו טוען דרוקר כי לא שמע במשך השנים על ההטרדות המיניות לכאורה של רוזן כפי שהן עולות מהעדויות שפורסמו לאחרונה, ואף עקץ את אברי גלעד שסירב להגיש לכאורה תוכנית תחקירים לצד רוזן.

"לא זוכר בדיוק מתי זה היה, אבל אחר-צהריים אחד התקיימה שיחת מסדרון בערוץ 10 על פרשת קצב", נזכר דרוקר. "אתם יודעים, הנושאים הרגילים: למה הן לא התלוננו, מי ידע ושתק וכאלה. חלק מהשותפות לשיחה עשו מין פרצוף הזה של 'תפסיקו עם הצביעות הזאת'.

"התחילה שיחה על ערוץ 10 - האם גם אצלנו יש מטרידנים, והאם גם אנחנו שותקים. השם של עמנואל רוזן עלה. עמנואל ואני מעולם לא היינו חברים. בשנים הרגועות שלנו היינו עמיתים לעבודה שמנהלים יחסי עבודה סבירים. היו גם שנים אחרות.

"'נו, אז אולי תספרו לי מה הוא בדיוק עושה'. הבטחתי שאם הוא מטריד, אני אעשה עם זה משהו. אחת מהן סיפרה שהוא מעביר לה פתאום סמסים בחצות. אני לא זוכר את נוסח הסמסים, אבל זה היה משהו בסגנון רוצה לבוא אליי, אני יכול לבוא אלייך, משהו כזה. היא המשיכה וסיפרה שהם בכלל לא מכירים. היכרות חטופה של מסדרון. 'איך את מגיבה?', שאלתי. 'התעלמתי, ומתישהו זה נפסק'.

"לא יודע מה אתכם, אבל זה לא נשמע לי כמו מקרה שצריך לעשות איתו משהו. אולי לא החיזור הכי אלגנטי בעולם, אבל רחוק מלהיות הטרדה מינית. בעיניי, לפחות. גם המספרת לא נראתה לי שבורה במיוחד מהסמסים".

דרוקר ממשיך וטוען כי הפרסומים נגד רוזן רחוקים מהמציאות אותה הכיר: "הכרתי לפחות אשה אחת שניהלה רומן עם עמנואל רוזן. רדיפת השמלות שלו הייתה מוכרת לכל. ההגעה לבתים בלי התרעה, הקללות, האיומים - ממש לא. האמת, אני עדיין מתקשה להאמין שזה קרה".

דרוקר מתייחס גם לעדותה של א', כפי שפורסמה ב"הארץ": "היא מתארת ממש אונס. שמעתי את העדות הזאת לפני כמה שנים. לא מ-א' עצמה אלא ממישהו ששמע ממנה. התיאור שאני שמעתי היה שונה בפרט אחד מרכזי. לא היה בו את אמירת ה'לא' תוך כדי יחסי המין. היה סוג של קיפאון, רצון שזה ייגמר, משהו כזה אמביוולנטי, אבל לא התנגדות.

"אני לא טוען שהפרטים הללו הומצאו עכשיו. באמת שלא. ייתכן שהם לא נאמרו לזה שסיפר לי, אולי הוא לא סיפר לי, לך תדע, אבל כמו שאני שמעתי את זה, זה היה רחוק מאונס. זה נשמע יותר כמו גבר חסר רגישות, אולי אפילו מגעיל, שלוקח בלי לשאול, שמנצל חיילת צעירה, שברגע של חולשה הזמינה אותו הביתה".

באשר לטענה כי רוזן פוטר מחדשות ערוץ 2 בשל תלונה של תחקירנית, דרוקר טוען כי לא כך הדבר: "לא היה ברור מה בדיוק היה הסיפור. גם היום עדיין לא ברור לי. זה הגיע אליי בצורה של רומן בהסכמה שהסתבך והחלטה להדיח אותו משם, כפתרון פשרה שימנע את התפוצצות העניין. אבל אולי אני חוטא למישהו".

לסיום מתייחס דרוקר גם לדיווחים לפיהם אברי גלעד סירב ב-2008 להגיש את תוכנית התחקירים "קופסה שחורה" לצד רוזן בגלל השמועות על ההטרדות המיניות לכאורה.

לדבריו, "מאז התפוצצות הפרשה שאלתי לא מעט אנשים פה אם ידעו, מה ידעו. את זוגתי אני לא צריך לשאול. ענת (גורן, למי שלא יודע) הגישה איתו את תוכנית התחקירים של רשת - 'קופסה שחורה'. אני יודע בוודאות שלא שמעה דבר שמתקרב לעדויות שפורסמו השבוע, ואני גם קצת ספקן לגבי מה שפורסם על אברי גלעד.

"יכול להיות שהוא אמר משהו בזמן אמת לבכירים ברשת. אני מניח שהוא לא ממציא את זה, אבל מה שפורסם זה שהוא היה צריך להגיש את תוכנית התחקירים הזאת יחד עם עמנואל, והוא סירב בגלל הנושא הזה. ובכן, מכל מה שאני יודע על התוכנית הזאת, אברי גלעד מעולם לא היה אמור להגיש אותה, ואם אני טועה, אז סליחה מראש".