הגדלת רזרבות ב"לוויתן": 18.9 טריליון רגל מעוקב גז מוכח

היקף הרזרבות הכולל במאגר רשם עלייה מ-21 TCF ל-24 TCF ■ עלייה של 54% ל-34 מיליון חביות קונדנסט, היקר פי כמה ממחיר הגז הטבעי ■ יגאל לנדאו: "התוספת מכסה על האכזבות שנרשמו בקידוחי הים"

בשורה למשקיעי מניות "לוויתן": השותפות הישראליות במאגר, אבנר , דלק קידוחים ורציו , עדכנו היום (ד') על הגדלת רזרבות הגז הטבעי המוכחות מ-18 TCF (טריליון רגל מעוקב) לכ-18.9 TCF. בנוסף, היקף העתודות הכולל במאגר רשם עלייה מ-21 TCF ל-24 TCF.

עוד מעדכנות השותפות על עלייה של 54% ל-34 מיליון חביות קונדנסט. הקונדנסט (Condensate) או נוזלי גז הוא נוזל הידרוקרבוני המתקבל בתהליך ההפקה של הגז ומשמש כחומר גלם לתעשייה הפטרוכימית ולהפקת תזקיקים לתעשיית הדלקים. מחירו של הקונדנסט יקר פי כמה ממחיר הגז הטבעי והוא מתקרב למחיר הנפט הגולמי.

יגאל לנדאו, מבעלי רציו, ציין בשיחה עם "גלובס" כי "המשמעות החשובה ביותר היא שהתוספת של עתודות הגז מ-16 TCF בדוח צמח המקורי לכמעט 19 TCF היום מכסה על האכזבות שנרשמו בקידוחי הים לאחרונה. כעת אנו ממתינים לאישור דוח הוועדה בממשלה על מנת לסגור חוזי יצוא גז לממן את ההשקעות האדירות שכרוכות בפיתוח המאגר".

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו אמר כי "האפסייד ב'לוויתן' עלה משמעותי, ורק התוספת היום של נוזלי הגז שווה הרבה מאוד כסף, ולא תמיד השוק שם לזה לב".

שר האנרגיה והמים סילבן שלום: "אני מברך את השותפות על החדשות הטובות ועל הגילויים הנוספים במאגר 'לוויתן', שהינו עוגן חשוב למשק הגז בישראל. הגדלת היצע הגז במאגרים יאפשר מצד אחד לספק יותר גז למשק המקומי ומצד שני לייצא ולהגדיל את ההכנסות למדינה להשקעות בחינוך, ברווחה, בבריאות, להשקעות בנגב ובגליל ועוד השקעות לטובת אזרחי ישראל".