מגה הורידה את מוצרי קראפט וטונה סטארקיסט

המותגים טובלרון, קפה ג'ייקובס ו-milka יצאו מרשת מגה ■ טונה סטארקיסט הכריזה שוב על עליית מחיר, שהצטברה ל-18%-24% בתוך שנה בלבד

סכסוך מסחרי חדש ברשת מגה של קבוצת אלון. ל"גלובס" נודע כי הרשת הפסיקה לפני חודש את רכישת טונה סטארקיסט, בעקבות עליית מחיר נוספת של 9% שעליה הכריזה טונה סטארקיסט ושתוקפה מ-1 באפריל 2013.

חברת טונה סטארקיסט נמצאת בבעלות משותפת של מיכאל מיטלמן (50%) וחברת דיפלומט (50%), והיא משווקת על-ידי חברת דיפלומט.

עוד נודע כי למגה יש סכסוך מסחרי נוסף עם חברת דיפלומט, הנוגע למוצרי תאגיד קראפט העולמי.

בינואר האחרון הפסיקה רשת מגה לשווק את מותגי קראפט בשל מחלוקת על התנאים המסחריים, וכך ירדו מהמדפים שוקולד טובלרון, קפה ג'ייקובס, עוגיות ושוקולד milka ושוקולד קוט'דור.

טונה סטארקיסט היא הטונה הנמכרת ביותר בישראל, וההעדפה שהיא זוכה לה בקרב הצרכנים מחזקת את מעמדה של דיפלומט מול רשתות השיווק. לפני פחות משנה ביצעה דיפלומט עליית מחיר של 9%-15% במחיר טונה סטארקיסט (עלייה שונה בהתאם לכל מוצר). יחד עם עליית המחיר הנוכחית, מדובר בעלייה מצטברת של 18%-24% בתוך שנה.

מנהל מסחרי באחת הרשתות אומר היום (ד') ל"גלובס": "אני לא מבין מאיפה מגיעה עליית המחיר הזאת. דיפלומט טוענת כי חומר הגלם עלה, אבל אם הוא עלה - הוא עלה לכולם, ובטונה ויליגר לא העלו את המחיר. המחיר עלה רק בסטארקיסט".

מחיר הטונה עלה בכל השוק

נזכיר כי אשתקד הפסיקה רשת שופרסל את ההתקשרות עם טונה ויליגר של קבוצת נטו ועם טונה סטארקיסט, בשל עליית המחיר שעליה הכריזו אז אותן החברות. במקביל הגבירה שופרסל את שיווק הטונה של יצרן קטן.

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, מסר בשעתו כי הוא מצפה מחברות הטונה לספוג את העלייה במחיר חומר הגלם, וכי "כשנהנינו - סטארקיסט ו-ויליגר נהנו איתנו, וכשאנחנו סופגים בימים אלה - גם הן צריכות לספוג איתנו. שופרסל תמשיך לעשות כל שביכולתה כדי למנוע עליות מחירים לצרכן. שופרסל דורשת מהספקים להמשיך לספק את המוצרים ללא העלאת מחיר".

אלא שגם הסכסוך הזה הסתיים אחרי חגי תשרי אשתקד, ומחיר הטונה לצרכן עלה בסופו של דבר בכל השוק.

מרשת מגה נמסר בתגובה: "רשת מגה אינה מנהלת את הסכמי הסחר עם הספקים שלה מעל דפי העיתון".

מחברת דיפלומט לא התקבל תגובה עד לפרסום הידיעה.