שמעון מזרחי, מבעלי מכבי ת"א, מונה ליו"ר הזמני של איגוד הכדורסל

זאת למרות שהיו"ר המתפטר, אבנר קופל, ניסה לטרפד את המהלך בטענה כי הוא עובר על הקוד האתי של משרד הספורט

עידן אבנר קופל באיגוד הכדורסל הסתיים היום (ד') רשמית. בתום ישיבת הנהלה נבחר שמעון מזרחי, יו"ר מכבי ת"א ומבעלי המועדון, ליו"ר הזמני של איגוד הכדורסל. מזרחי יחליף את קופל שהודיע על התפטרותו מהתפקיד בשבוע שעבר. זו אינה הפעם הראשונה שמזרחי משמש בתפקיד יו"ר האיגוד: כך גם היה ביוני 2003, אז שימש כיו"ר זמני במשך כשנה, לאחר מותו של דני קסטן, יו"ר האיגוד דאז.

כבר עכשיו ברור שבתקופה הקרובה יעשו מאמצים לאתר אדם שישמש כיו"ר קבוע של איגוד הכדורסל במקומו של מזרחי. נכון לעכשיו הדעות חלוקות בין המרכזים השונים - יש כאלו המעדיפים לאייש את התפקיד באדם בעל אישיות ציבורית, שיגיע מחוץ לאיגוד הכדורסל; יש כאלו שטוענים שהיו"ר צריך לבוא מתוך האיגוד, כפי שהיה עד היום.

במהלך היממה האחרונה נעשו בדיקות של היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד רונן ויינברג, האם ניתן למנות את מזרחי ליו"ר זמני, זאת עקב הקוד האתי החדש שנכנס לתוקפו השנה על-ידי משרד הספורט, וקובע כי בראש ארגון ספורט לא יכול לעמוד אדם הנגוע בניגוד עניינים. בימים האחרונים ניסה קופל בעצמו לטרפד את מינוי מזרחי, בטענה כי מזרחי נגוע בניגוד עניינים, בשל היותו אחד מהבעלים והיו"ר במכבי ת"א.

סוגייה נוספת שתצטרך להתברר בתקופה הקרובה קשורה לאיוש משרות באיגוד הכדורסל: במסגרת המאבקים בין הסיעות באיגוד, קיימת דרישה של סיעת האופוזיצה "עוז", בראשות צביקה שרף ושאול אייזנברג, לבצע מספר שינויים פרסונליים ואיוש מחדש של תפקידים, ביניהם החלפת היועץ המשפטי של האיגוד וכן החלפת רואה החשבון של האיגוד.

"אין בכוונתי להיות יו"ר לאורך זמן"

לאחר המינוי שלו היום, אמר שמעון מזרחי: "הריני מודיע מראש ובזאת שאין בכוונתי לשמש בתפקיד היו"ר ו/או ממלא מקום היו"ר לאורך זמן, ועושה זאת אנוכי על מנת לדאוג לכך שהאינטרסים של האיגוד לא ייפגעו ושתהיה המשכיות בדרך ברורה, ושקיפות מלאה, תוך ניסיון כנה לשתף את כל הסיעות באיגוד בהתאם לכוחם וכישוריהם של החברים בהנהלה.

"יהיו עלינו למנות שלוש ועדות בימים הקרובים על אלו הקיימות היום באיגוד", הוסיף מזרחי, "כגון: ועדת מינהל, ועדת שיווק, ועדת ארגון, וכן לקבוע בעלי זכות חתימה על מנת שהאיגוד יוכל לתפקד כראוי. ובאשר לוועדות - הן תוקמנה בתוך שבועיים ימים".

בהמשך התייחס מזרחי גם לתקופת הכהונה הקודמת של קופל: "לא סוד הוא כי לפני כ-10 ימים נמסרה לאבנר קופל ולמזכ"ל יעקב בן שושן טיוטת הדוח של מבקר הפנים - רו"ח אריה ברסקי, אשר איני מתכוון להתייחס אליה היום הועיל וזו היא טיוטה, וכנהוג במקרים מסוג אלה, ניתנת למושאי הדוח זכות התגובה בתוך 30 יום... למעלה מן הנדרש אציין כי לפני כשבוע נדרש האיגוד להמציא למשרד מבקר המדינה רשימת מסמכים, וכן מסתבר כי נציגים ממבקר המדינה ביקרו במשרדי האיגוד, ואם בזאת לא דיינו, הרי גם שרשם התאגידים נכנס גם הוא לפעולה, ומינה בודק מיוחד אשר פנה גם הוא לאיגוד בדרישה להמצאת מסמכים".

לסיכום, התייחס מזרחי לניגוד העניינים האפשרי בין תפקידיו השונים: "חברי הנהלה נכבדים, ימים לא קלים עוברים וכנראה יעברו עלינו, ולכל אוהבי האיגוד והכדורסל, נדרשת מידה גדולה של סובלנות ואיפוק... אני ער לאפשרות של ניגוד עניינים בנושאים שאולי יעלו, ואני אנהג בהתאם. קורא אנוכי לאחדות השורות לטובת הכדורסל".