יחימוביץ' מברכת על העלאת הגירעון: "צעד נכון של לפיד"

יו"ר האופוזיציה: "אפילו האיחוד האירופי נעשה ספקן באשר ליעילותה של מדיניות הקיצוצים, ובעולם הולכים גוברים הקולות הקוראים להזרים חמצן למשק כדי לאושש אותו ולמנוע האטה ומיתון, במקום לחנוק ולדכא אותו"

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' מברכת על ההצעה של שר האוצר יאיר לפיד מהלילה להגדיל את יעד הגירעון להגדיל את הגירעון השנתי ל-4.9% ובכך לחתוך במחצית את הקיצוצים והעלאות המסים למעמד הביניים בעיקר.

"לראשונה מאז שנכנס לתפקידו נוקט שר האוצר בצעד נכון", אמרה יחימוביץ' היום, "ויהיה בה כדי להקטין מעט את הגזרות ואת המחנק הקשה של המשק ושל הציבור כולו".

אם ההצעה של לפיד תאושר בממשלה ביום א' הקרוב, מסגרת ההוצאה הממשלתית תעלה ביותר מ-6.5 מיליארד שקל והקיצוץ בתקציב 2013 ייחתך בכמחצית כאמור - 6.5 מיליארד שקל לעומת 13 מיליארד שקל קיצוץ תקציבי מתוכנן. עם זאת, יעד הגירעון ב-2014 יחזור לשיעור ה"רגיל" של 3% אך הקיצוצים אמורים להאמיר לכ-18 מיליארד שקל.

לדברי יחימוביץ', "יש לייצר כעת בדחיפות חבילת תמריצים שיחוללו את גל הצמיחה הבא במשק. אל לשר האוצר לשכוח שמנוע הצמיחה החשוב ביותר למשק הוא מעמד הביניים, וכל פגיעה בו - העלאת מע"מ, הטלת מסים, שחיקת שכרו, וקיצוץ בבריאות ובחינוך שהוא מקבל - היא פגיעה במשק ובמדינה".

בהקשר לקיצוצים, ראש האופוזיציה מתייחסת למדיניות של צנע שמיושמת כיום באירופה וטוענת כי "אפילו האיחוד האירופי נעשה ספקן באשר ליעילותה של מדיניות כזו, ובעולם הולכים גוברים הקולות הקוראים להזרים חמצן למשק כדי לאושש אותו ולמנוע האטה ומיתון, במקום לחנוק ולדכא אותו".

לפי תחזיות האוצר, ללא נקיטת צעדים מיידיים, הגירעון השנה יגיע ל-5.5% ובשנה הבאה ל-6%. לריסון גירעון זה יש צורך בקיצוצים בהיקף של 18 מיליארד שקל והעלאת מסים ב-14 מיליארד שקל.