חברי מליאה נגד הרפורמה: לסגור את רשות השידור

כתבו לשר ארדן: "ההתנהלות של רשות השידור אינה עומדת באף קנה-מידה מקובל, מקצועי או ערכי; הנהלת רשות השידור חיה בעידן קדמון שבו ארגונים יכולים לשרוד גם תוך מתן ערך מינימלי ללקוחות שלהם ולקיחת המקסימום מהם"

הרפורמה ברשות השידור אמורה להיחתם ביום ראשון הקרוב, אך קבוצה של חברי מליאה מבקשים למנוע את הבראת הרשות ודורשים לסגור אותה - ולפתוח מחדש.

5 חברי מליאת רשות השידור שלחו מכתב לשר התקשורת גלעד ארדן, בו כתבו: "איבדנו אמון ביכולתם של היו"ר וההנהלה הנוכחית להביא להבראת רשות השידור, אם באמצעות הרפורמה המדוברת ואם בדרכים אחרות".

החמישה - ובהם חברי מליאה בולטים ופעילים, כמו השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא; וראש בית-הספר לחברה ולממשל בבית ברל, ד"ר אורי אבל גנץ - כתבו לארדן: "ההתנהלות של רשות השידור אינה עומדת באף קנה-מידה מקובל, מקצועי או ערכי... הנהלת רשות השידור חיה בעידן קדמון שבו ארגונים יכולים לשרוד גם תוך מתן ערך מינימלי ללקוחות שלהם ולקיחת המקסימום מהם, ללא שקיפות, ללא דוגמה אישית, בלי ליצור מערכת יחסים עם הלקוחות והעובדים שמושתת על אמון.

"בטננו מלאה וגדושה. למרות שאיננו אנשים המוותרים בקלות, הגענו למצב בו איננו יכולים למלא את התפקיד שהוטל עלינו על-פי חוק ולפקח על ההתנהלות התקינה של הרשות".

חברי המליאה טוענים כי "הנהלת רשות השידור מתנהלת בצורה כוחנית שרומסת את תוצרי עבודתן של ועדות שונות שמינתה, כאשר התוצאות נוגדות את דעתה או אינן נוחות לה"; וכי "הנהלת רשות השידור מתעלמת מהנחיות של רשויות שלטוניות בישראל או נוהגת בדרכים שאינן מכבדות אותן".