"הטלפון האדום" של בנט: יטפל בענפי תעשייה בקשיים

שר הכלכלה הכריז על נוהל חדש שנקרא "הטלפון האדום" ■ לפי נוהל זה ענף בתעשייה שיעמוד בפני סכנת פגיעה ממשית מסיבות שונות יזכה באופן מיידי לטיפול אישי מצד בנט ■ בנט: "ניתן רוח גבית בכל הקשור להקלה ברגולציה"

שר הכלכלה, נפתלי בנט, הכריז היום (ה') על נוהל משרדי חדש בהתנהלות מול התעשיינים. הנוהל החדש נקרא "הטלפון האדום", ולפיו ענף בתעשייה שיעמוד בפני סכנת פגיעה ממשית מסיבות שונות (רגולטוריות לרוב), יזכה באופן מיידי לטיפול אישי מצד בנט. בנט הכריז את הדברים במפגש שנערך עם חברי נשיאות 'התאחדות התעשיינים' וחברי לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, בבית התעשייה בתל אביב. בהתאחדות התעשיינים ובלשכת התיאום, בירכו על הנוהל החדש.

בנוסף, בנט התחייב כי כל פנייה של תעשיין למשרד הכלכלה, תזכה למענה וליווי של אחד מאנשי המשרד, תוך 48 שעות. זאת מתוך תפיסה כי משרד הכלכלה צריך להיות לעזר לתעשיינים, על מנת לעודד צמיחה ולפתח את התעשייה הישראלית, למען כלל תושבי ישראל.

בתוך כך, שר הכלכלה נועד הבוקר בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד עם ראשי הארגונים הכלכליים במסגרת נשיאות לשכת התיאום ובהמשך עם ראשי התאחדות התעשיינים. בדבריו התחייב בנט כי "ניתן רוח גבית בכל הקשור להקלה ברגולציה. אני מאמין בשוק ומאמין שעלינו להאדיר את התעשייה, היזמות והעשייה. בראש המדרג החברתי עומדים אנשים שמייצרים ערך".

עוד אמר השר כי "בתחום השילוב בתעסוקה - אתם תהיו מאוד מעורבים. גולת הכותרת שלנו היא נושא הפתיחה הכלכלית: שמיים פתוחים ונושא הנמלים. זו המלחמה הקשה והמתוכננת ביותר שלנו".

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, בירך את בנט ואמר כי הוא מאמין ביכולתו לחולל רפורמות משמעותיות בכלכלה הישראלית ובתעשייה בפרט. "הממשלה החדשה היא הזדמנות לשינויים מהותיים. אני מאמין כי תחת ההנהגה החדשה, נוכל לקדם את התעשייה הישראלית".

עוד הציג השר את שלושת היעדים המרכזיים של משרדו: צמיחה, הורדת מחירים ושילוב החרדים בשוק התעסוקה כפרויקט חירום לאומי. "אני רואה שנה עד שנה וחצי של חלון הזדמנויות לפעולה אפקטיבית של הממשלה. מה שלא נספיק עד אז, יהיה קשה יותר מסיבות פוליטיות. הכדור נמצא עכשיו אצלנו. יש לנו כוח להשפיע בממשלה ולחולל דברים".