אורמת טכנולוגיות החלה בהפעלת תחנה נוספת בקניה

התחנה החדשה תגדיל את כושר הייצור של החברה ליותר מ-600 מגווט ■ דיתה ברוניצקי: "בהרחבת הקומפלקס אולקריה III יישמנו בהצלחה רבה את גישת הפיתוח בשלבים"

אורמת טכנולוגיות , החברה-הבת של אורמת תעשיות , הודיעה היום (ו') על הפעלה מסחרית של התחנה הנוספת (2 PLANT) בקומפלקס אולקריה III בקניה. השלמת תחנה זו מוסיפה, 36 מגווט לכושר הייצור של קומפלקס אולקריה ומגדילה את כושר הייצור הכולל של החברה לכ-611 מגווט.

התחנה החדשה צפויה להניב הכנסה שנתית של כ-25 מיליון דולר. התחנה הקיימת בקומפלקס, של כ-52 מגווט, מניבה הכנסה שנתית של כ-38 מיליון דולר.

אורמת מתכננת המשך הרחבה של הקומפלקס בהיקף של 16 מגווט נוספים אשר צפוי להיות מושלם בשנת 2014 ויגדיל את כושר הייצור הכולל של הקומפלקס לכ-100 מגווט.

החשמל המיוצר בקומפלקס אולקריה III נמכר במסגרת חוזה חשמל ל-20 שנה עם חברת החשמל של קניה (KPLC).

באורמת מציינים כי הקומפלקס מספק חשמל נקי לרשת הקניאתית ומהווה אלטרנטיבה לייבוא נפט וכן יחסוך כ-450,000 טון פליטות של פחמן דו חמצני בשנה.

"בהרחבת הקומפלקס אולקריה III יישמנו בהצלחה רבה את גישת הפיתוח בשלבים. יישום הידע שנצבר מכל שלב בשלב הבא אפשר לנו לשפר את ביצועי הפרויקט והתחנה תוך מקסום היעילות והקטנת הסיכונים. מסרה דיתה ברוניצקי, מנכ"לית החברה "אורמת גאה להיות חלק ממאמציה של קניה לספק חשמל יציב תוך הקטנת הפליטה עבור עתיד נקי יותר. ההישגים שלנו בקניה הושגו הודות לעבודה מאומצת ומסירותם של רבים בחברה ובינהם צוות התפעול של הקומפלקס אשר מורכב כולו מעובדים מקומיים ומוכשרים".