"האוצר מתכנן טיל מונחה ישר ללב תעשיית התיירות"

ראשי ענף התיירות: "שר האוצר יאיר לפיד הורס את התיירות הנכנסת לישראל; נפעל בכל כוחנו כדי לטרפד את כוונתו להטיל מע"מ על שירותי התיירות הנכנסת"

במפגש חירום שכינסו הבוקר (א') בתל-אביב, החליטו ראשי ענף התיירות למחות נגד כוונת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ על שירותי התיירות הנכנסת, וזאת בדרך של פנייה לשרים וחכ"ים.

"למלונאים אמנם אין שלטר להוריד או עיר לסגור (הכוונה לעיר אילת שראשיה מאיימים לסגור אותה עם יבוטל הפטור ממע"מ בעיר), אך אין זה אומר שלא נצא למאבק נגד הגזירה, שאין בה שום היגיון", אמר נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן.

עוד לדבריו, "האוצר מתכנן טיל מונחה ישר ללב תעשיית התיירות, ולצערי, הראשונים שייפגעו הם העובדים". בהתאחדות המלונות מעריכים כי ביטול הפטור יוביל לפיטורים של למעלה מ-7,000 עובדים בענף.

עוד לדברי פדרמן, "הממשלה במעשיה מייקרת את מחירי חבילות התיירות ואת מחירי המלונות - ואחר-כך גם באה בטענות. אנחנו מתמודדים עם ירידה מתמדת בתיירות הנכנסת מאז 'עמוד ענן'. זה אולי מבלבל, אבל תיירות נכנסת זה יצוא, ותיירות יוצאת זה יבוא. מיסים מטילים על יבוא ולא על יצוא, מישהו פה התבלבל".

עוד לדבריו, הערכת פקידי האוצר, לפיה הטלת המע"מ על שירותי התיירות הנכנסת תביא לגביית 500 מילון שקל, "אין לה אחיזה במציאות. בשל הירידה המיידית הצפויה בהיקף התיירות הנכנסת למדינה, ההכנסות נטו לא יעלו על 200 מיליון שקל".

שמואל מרום, יו"ר לשכת התיירות הנכנסת, אמר בכינוס כי על שר האוצר לחזור בו מההחלטה. "רק לפני שבועיים הממשלה החליטה לפתוח את השמיים, והנה היום 250,000 עובדי תעשיית התיירות (תעופה, תחבורה, סוכני נסיעות, מורי דרך, היסעים, מלונות ועוד) מקבלים מסר קשה".

אבי זנדברג, יו"ר התאחדות המלונות בטבריה, אמר: "לפיד יהרוס את הפריפריה ואת התעסוקה בה. יד אחת בונה, יד שנייה הורסת".

לדברי דוד פתאל, בעלים ויו"ר רשת פתאל, "התיירות הוכיחה את עצמה בשנים האחרונות כמנוע צמיחה במשק. המדינה נהנתה מגידול בהכנסות, מגידול במסים, מגידול בתעסוקה. כעת, עליית המחירים הצפויה כתוצאה מהמהלך שמתכנן האוצר תביא להרחקת חלק מהתיירים מישראל. התוצאה הבלתי נמנעת: פיטורים. אנחנו מדברים על אלפי מפוטרים במלונות, בסוכנויות הנסיעות, באוטובוסים. ישראל יקרה לתיירים. לא נעשה כלום כדי להוזיל את העלויות שלנו".