סגנו של באפט: "אל תאמינו לבנקאים, הם כמו מכורים להרואין"

צ'רלי מונגר, שותפו של וורן באפט בברקשייר הת'אוויי, יוצא בביקורת חריפה כנגד הבנקאים ומאשים אותם בכל המשברים הכלכליים באירופה ■ מונגר לא "חסך את שבטו" גם מתוכנות ומכונות המסחר המהיר

האירועים באירופה הם דוגמא מצויינת לכך שהבנקאים איבדו שליטה ופשוט לא ניתן לסמוך עליהם, כך אומר צ'רלי מונגר, יד ימינו של המשקיע האגדי וורן באפט.

"האירועים בקפריסין מדגימים לנו את האמת הישנה: אתם לא יכולים לסמוך על הבנקאים שישלטו בעצמם", אמר מונגר בראיון ל-CNBC. "בנקאי שיכול ללוות סכום מסויים בריבית X ולהעניק לציבור הלוואות בריבית X+Y , פשוט ישתגע ויעניק הלוואות ללא הגבלה, אלא אם כן לציבור יהיו חוקים מחמירים שימנעו ממנו לעשות כך", לדבריו.

מונגר עשה השוואה בין המשבר של קפריסין לבין משברים פיננסים אחרים כגון זה של איסלנד, והגיע למסקנה כי הבנקאים הם האשמים המרכזיים בכל המשברים הללו. "הבנקאים היו עושים יותר ממה שהם עשו אם כל זה לא היה מתפוצץ. אני לא חושב שניתן להאמין לבנקאים שישלטו בעצמם. הם כמו מכורים להרואין".

מונגר לא "חסך את שבטו" גם מתוכנות ומכונות המסחר המהיר. "אני חושב שזה מאוד טיפשי לאפשר למערכת להתפתח היכן שכחצי מהמסחר מאופיין ע"י משקיעים לטווח קצר המנסים להשיג מידע מיליון ננו-שניה מהר יותר מאשר משקיעים אחרים", לדבריו. "אני חושב שזה ממש רשע ואסור היה לתת למערכות הללו להתפתח ולהגיע לגודל שבו הן נמצאות היום".