אלקוברה תנסה לגייס כ-25 מיליון דולר במקום 15 מיליון דולר

שווי החברה בהנפקה: 113 מיליון דולר ■ קמהדע תפנה לשוק הישראלי כדי לגייס עד 5 מיליון דולר מתוך 63 מיליון הדולרים שהיא מתכוונת לגייס בנאסד"ק וגלי וינרב

הנפקת חברת הביומד הישראלית אלקוברה מתקרבת לקו הסיום, וכפי שזה נראה כרגע - ההנפקה עומדת כנראה להפוך ללחמנייה חמה וקטנה, לפחות לפי עדכון כלפי מעלה של מספר המניות שיונפקו במסגרתה. מטיוטות תשקיף מעודכנות שהגישה אלקוברה (Alcobra) בימים האחרונים עולה, כי מספר המניות שיונפקו עומד כרגע על 2.275 מיליון, לעומת 1.365 מיליון במקור, דהיינו לפי הטיוטה הראשונה שהוגשה בינואר השנה.

טווח המחירים בהנפקה, לעומת זאת, נותר בעינו - 10-12 דולרים למניה - וזה אומר שהחברה תנסה לגייס 22.8-27.3 מיליון דולר (25 מיליון דולר בממוצע), במקום 13.7-16.4 מיליון דולר במקור (15 מיליון דולר בממוצע). שווי החברה לצורך ההנפקה יעמוד על 113 מיליון דולר - עלייה קלה לעומת השווי במקור, שהיא תוצאה ישירה של הגדלת מספר המניות המונפקות.

ההנפקה של אלקוברה צפויה לצאת לפועל עד סוף מאי, וכחתם ההנפקה ישמש בנק ההשקעות Aegis, שכבר צבר לא מעט ניסיון בהנפקות של חברות ביומד צעירות. Aegis יקבל מהחברה אופציה לרכוש ממנה 341,250 מניות נוספות (חיתום יתר), וכך להזרים לקופתה 2.5-4.1 מיליון דולר. Aegis ייעזר בשירותיו של בנק ההשקעות Sunrise Securities, שישמש כחתם משנה. לאחר ההנפקה תחל מניית אלקוברה להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול ADHD.

אלקוברה, שהוקמה רק לפני חמש שנים, מפתחת תרופה (ששמה הזמני הוא CI01MG) לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, ובשמן המקצועי ADHD (ומכאן סימול המניה שבחרה). בספטמבר 2011 סיימה החברה בהצלחה את שלב II של הניסוי הקליני בתרופה (שבוצע בישראל בהשתתפות 120 נבדקים), ולאחר ההנפקה היא תחל להתכונן לביצוע שלב III/II, שאותו היא רוצה לבצע בארה"ב, ובו תצטרך להשקיע הון לא קטן, ומכאן הצורך בהנפקה.

החברה גייסה מאז הנפקתה 5.8 מיליון דולר, ובקופתה נותרו רק 97 אלף דולר, מה שמסביר את הצורך המיידי בגיוס מהציבור.

את אלקוברה הקימו ד"ר דליה מגידו ואודי גלבוע. למגידו, שמכהנת רק כדירקטורית בחברה, יש 35.5% מההון לפני ההנפקה, ואחריה היא תיוותר עם החזקה של 27.3% - דהיינו שווי החזקה "על הנייר" של 31 מיליון דולר.

גלבוע, המכהן כסמנכ"ל כספים, מחזיק ב-34.7%, ואחרי ההנפקה ייוותר עם 26.7%, מה שאומר שהוא שווה 30.2 מיליון דולר "על הנייר". נדגיש כי מדובר בשווי הון "על הנייר" (ברוטו, לפני מס), ובהנחה שהחברה אכן תקבל את השווי שאליו היא מכוונת.

בעלת מניות אחרת באלקוברה היא הדסית, זרוע ההשקעות של ביה"ח "הדסה", שלה 9.5% מההון, ואחרי ההנפקה היא תיוותר עם 7.3%.

קצב ההנפקות בארה"ב גבוה השנה יחסית לשנים האחרונות, אך רוב החברות לא גייסו לפי השווי שביקשו במקור. מדד נאסד"ק ביוטק עלה מתחילת השנה ב-24%, לאחר עלייה של 32% בשנה שעברה.

קמהדע פונה גם לשוק המקומי

מתחילת השנה הונפקו חמש חברות ביומד צעירות לראשונה בנאסד"ק, אך אף אחת מהן לא הייתה ישראלית. אלקוברה כנראה תהיה הישראלית הראשונה, וקמהדע עשויה להיות השנייה. ל"גלובס" נודע כי קמהדע, המתכננת לגייס בנאסד"ק 69 מיליון דולר, תפנה לשוק הישראלי כדי לגייס עד 5 מיליון דולר מתוך הסכום הזה.

מגדל חיתום (אשר לה קשר אסטרטגי עם אחד החתמים המובילים בהנפקה, ג'פריס) ובית ההשקעות אופנהיימר ישמשו כמפיצי חלק זה של ההנפקה בישראל. חתם מוביל נוסף בהנפקה הוא מורגן סטנלי.

בימים הקרובים צפויה החברה להתחיל בסבב מצגות למשקיעים בישראל, ולאחר מכן לצאת לסבב מצגות בניו יורק.

ככל הנראה תצא קמהדע להנפקה בערך לפי השווי שמשקף לה כיום מחירה בשוק - 1.2 מיליארד שקל (כ-338 מיליון דולר), אולם כאמור, לא כל חברות הביומד הצליחו להנפיק השנה בנאסד"ק לפי המחיר שאליו כיוונו. העובדה כי המחיר של קמהדע נתמך על-ידי בורסה נוספת, יכולה לעזור לה.

קמהדע מפתחת תרופות לטיפול במחלות ריאות ובמחלות דלקתיות, על בסיס עיבוד של פלאזמה שמקורה במנות דם. התרופה המובילה שלה היא גלאסיה, תרופה לטיפול במחלת האמפיזמה (נפחת) התורשתית, הניתנת בעירוי ומשווקת במסגרת הסכם עם חברת התרופות הבינלאומית באקסטר.

החברה רשמה ב-2012 מכירות של 72.6 מיליון דולר, גידול של 22% לעומת 2011, ורווח קטן של 260 אלף דולר. היא חוזה ל-2013 מכירות של 74 מיליון דולר, לאחר גידול במכירות המגזרים הרווחיים והגדלת חלקם בעוגת ההכנסות לעומת המגזרים הפחות רווחיים.

המספרים של אלקוברה
 המספרים של אלקוברה