המתיחות בצפון: "ישראל לא יידעה את ארה"ב על התקיפה"

גורם אמריקני בשירותי המודיעין האמריקניים לסוכנות הידיעות "רויטרס": "לא יידעו את וושינגטון מראש על התקיפה שכוונה נגד משלוחי נשק שיועדו לחיזבאללה. ארה"ב קיבלה את המידע רק אחרי שהפצצות כבר הושלכו מהמטוס"

בבית הלבן לא ידעו מראש על התקיפה? גורם אמריקני בשירותי המודיעין האמריקניים אמר הלילה לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי בבית הלבן קיבלו את המידע על התקיפה הישראלית בסוריה לכאורה רק לאחר שבוצעה - וכי לא קיבלו על כך כל התרעה מבעוד מועד.

"לא יידעו את וושינגטון מראש על התקיפה שבוצעה בסוף השבוע האחרון שכוונה נגד משלוחי נשק שיועדו לחיזבאללה", אמר הגורם האמריקני. "ארה"ב קיבלה את המידע הראשוני על התקיפה רק אחרי שהפצצות כבר הושלכו ממטוסי הקרב", הוסיף.

הבכיר האמריקני התייחס בדבריו לשתי התקיפות על מעוזי נשק בסוריה שיצאו לדרכן בלילה שבין חמישי לשישי ואתמול. גורמים זרים אמנם מייחסים את התקיפות לחיל האוויר הישראלי, אולם גורמים רשמיים בירושלים אינם מאשרים את דבר הפעולה כדי למנוע מצב של פעולת תגמול סורית או מכיוון החיזבאללה בלבנון.

"ישראל לא חייבת לקבל אור ירוק מוושינגטון"

"זה לא יוצא דופן לנקוט בצעדים אגרסיביים כאלה, ודאי כאשר היה סיכוי שכלי נשק מתקדמים יזלגו לידי ארגון טרור כמו החיזבאללה", הוסיף הגורם האמריקני שהעריך כי ישראל סבורה שהיא אינה חייבת לקבל "אור ירוק" מוושינגטון על ביצוע תקיפות מעין אלה, אלא רק ליידע את הבית הלבן כשהן מתרחשות.

עדות לכך ניתן אולי למצוא בדבריו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בסוף השבוע האחרון, לפיהם לישראל יש את הזכות להגן על עצמה.

"עסקים כרגיל"?

אתמול המריא ראש הממשלה בנימין נתניהו לסין, בכך ישראל מנסה לשדר כי להערכתה לא תהיה תגובה סורית להתקפות האחרונות בשטחה שמיוחסות לישראל. ממשלת סוריה פרסמה אתמול תגובה רשמית ולפיה היא מאשימה את ישראל בתקיפות סמוך לדמשק וכי היא "שומרת לעצמה את כל האפשרויות פתוחות בנוגע לתגובה על התקיפות. בכך נחשף הקשר בין הציונים לחבורות הטרור הפועלות בסוריה".

פייסל אל-מקדאד (Faisal al Mekdad), סגן שר החוץ הסורי, אמר כי התקיפה הישראלית בסוריה הינה "הכרזת מלחמה". יודגש כי נשיא סוריה בשאר אסד טרם הגיב באופן רשמי לאירועים האחרונים.

המתיחות בגבולה הצפוני של מדינת ישראל הביאה לפריסת שתי סוללות כיפת ברזל באזור הצפון, וכן הוחלט על סגירת המרחב האווירי בצפון לתנועה אזרחית.